Skip to main content
Goedenavond,



Tijdens mijn verblijf in het buitenland (van 29-06-2016 t/m 19-09-2016) heb ik geen gebruik kunnen maken van mijn internetbundel. Ik heb deze dan ook halverwege augustus uitgezet via mijn Simyo pagina.



Nu ik terug ben in Nederland heb ik mijn internetbundel weer aangezet maar ik kan nog steeds geen gebruik maken van het internet. Internet in Nederland staat aan. Internet in het buitenland staat uit.



Gaat mijn internetbundel pas per 01-10-2016 in?



Inmiddels heb ik de toestelhulp gevolgd en de instellingen handmatig aangepast. De mobiele data in mijn Iphone 4 staat aan. Ik heb een crosscheck uitgevoerd bij een ander toestel , een Samsung Galaxy S5 neo, ook daarin werkt mijn simkaart niet. In dit Samsung toestel zit normaal gesproken een andere Simyo kaart en deze werkt wel in mijn toestel.



De simkaart is niet uit mijn toestel geweest tijdens het gebruik in het buitenland. Ik kan wel bellen met het toestel.



HIeruit concludeer ik dat of de interbundel gaat pas in vanaf 01-10-2016 (ik dacht dat deze weer per direct inging als je deze weer aanzet in mijn Simyo); of de simkaart werkt niet meer naar behoren.



Graag wil ik een tegemoetkoming voor het niet kunnen gebruiken van het internet in het buitenland (ik heb nu buitenbundelkosten moeten maken omdat ik moest bellen vanuit het buitenland) en het niet kunnen gebruiken van het internet nu ik weer terug ben in Nederland.



Ik hoor graag van jullie.



Met vriendelijke groet,

Julio Reyes
Het wil soms gebeuren dat het "Internet in Nederland" in het systeem blijft hangen op uit. Zonder bundel zou je ook moeten kunnen internetten, dus ik verwacht dat misschien daar iets fout gaat.



Tijdens je verblijft in het buitenland had je overigens sowieso geen gebruik van je internetbundel kunnen maken. Deze kosten vallen op dit moment nog buiten de internetbundels! In Europa kost internetten op dit moment 6 cent per MB.



Een moderator gaat dit morgen waarschijnlijk even verder uitzoeken!
Mijn ervaring is dat je bij terugkomst in nl je telefoon even moet herstarten. Dan doet internet het wel weer
Hoi Brave Jongen,



Welkom op 't forum.



Wat vervelend dat je niet op internet kan. Er kunnen inderdaad wat instellingen zijn blijven hangen. Wees gerust, meestal wordt dit met een reset opgelost. Hierbij worden je instellingen opnieuw aangemeld op het netwerk. Ik heb dit zojuist gedaan. Doe even je toestel voor 10 minuten uit en probeer het daarna nog eens. Kan je dan wel weer op internet?



@Groentje en Sweetlake73



Groetjes,

Caspar
Bedankt voor de antwoorden.



-Uiteraard had ik het toestel al een aantal keren herstart waarbij geen resultaat.



-waarom zou ik niet kunnen internetten in het buitenland? Uiteraard maak ik dan buitenbundelkosten maar ik kon nu helemaal niet internetten. Ik had in mijn simyo de optie "internet in het buitenland" aan gezet. Roaming stond ook aan.



-oper mijn verzoek om coulance wordt niet gereageerd?
Hoi Brave Jongen,



Ik vind het vervelend dat je geen internet kon gebruiken in het buitenland, maar heb je hiervoor contact met ons opgenomen terwijl je in het buitenland zat? En zo ja, wanneer was dit?



Wij kunnen het probleem meestal gemakkelijk oplossen. Als we het probleem echt niet hebben kunnen oplossen, dan gaan we kijken naar een passende tegemoetkoming!



Groetjes,

Caspar
Beste Casper, ik heb geen contact opgenomen om extra kosten te vermijden. Per wanneer kan ik opzeggen bij jullie? Zowel voor dit contract als het contract van nummer 0622857914. En dan bedoel ik dus de dag dat ik kan opzeggen. Niet de dag dat mijn contracten aflopen.
Hoi Brave Jongen,



Wat jammer dat je wilt opzeggen! Zoals Caspar hierboven ook aangaf, zijn de meeste problemen goed op te lossen. Ik snap dat je geen contact wilde opnemen om kosten te vermijden, maar wellicht was het mogelijk geweest om via een wifi-hotspot contact met ons op te nemen? Er zijn diverse kanalen (e-mail, het Forum, Twitter en Facebook) die via het web verlopen. Op die manier had je dus die kosten toch kunnen vermijden, én onze hulp kunnen ontvangen. Om die reden ben ik bang dat er geen vergoeding voor je in het verschiet ligt. Sorry! 😞



Beide abonnementen lopen af op 23 december 2016. Dit houdt in dat je kunt opzeggen vanaf 23 oktober - want je kunt twee maanden van tevoren je opzegging doorgeven. Let je er wel op dat je abonnement alsnog pas af loopt op 23 december? Dat is immers de verloopdatum van je contract. Uiteraard hoop ik dat je je bedenkt over het opzeggen!



Als je nog andere vragen hebt, hoor ik dat graag.



Groetjes,

Jihane

Reageer