Skip to main content
Mijn telefoon alcatel one touch c7, kan ik geen mobiel internet krijgen 10x opnieuw gestart, nieuwe apn opgezet, instellingen tich keer nagelopen nog niks, ra ra. Kunnen jullie mij helpen. De wifi doet het wel. Mvg Joke Flapper
Beste,



Dit is een open forum, haal daarom uw telefoonnummer weg. Simyo moderators kunnen dat zien aan de hand van uw inlog. Dit weghalen kan tot een uur na plaatsen van uw bericht. (rechts boven het bericht op het potloodje klikken)



Dan mijn vraag: Bent u een nieuwe klant of heeft u een nieuwe telefoon.



Als nieuwe klant moet internet op je mobiel aanstaan op de persoonlijke Mijn Simyo omgeving, tabblad Mijn instellingen & Simkaart.



Hieronder plaats ik voor de zekerheid de instellingen voor Android toestellen.





Internetinstellingen voor Android telefoons



Het is belangrijk om je de huidige internetinstellingen te herstellen. Ga in je telefoon naar Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > gebruik de Menu knop > kies Standaardinstellingen herstellen.



Je kunt nu de internetinstellingen handmatig invoeren. Ga naar Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Links onder in je scherm klik je op de Menu toets > Nieuw toegangspunt.



Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen);

APN: voer portalmmm.nl in;

Proxy: (geen);

Poort: 5080;

Gebruikersnaam: (geen);

Wachtwoord: (geen);

Server: 0.0.0.0;

MMSC: (geen);

MMS Proxy: (geen);

MMS Poort: (geen);

MCC: 204;

MNC: 08;

Verificatietype: PAP;

APN type: Internet of default;

Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen).

Soms moet je het betreffende profiel nog handmatig activeren. Zorg ook altijd dat de optie 'Pakketgegevens gebruiken' is aangevinkt (niet op iedere telefoon terug te vinden). Deze optie kun je terug vinden onder het menu 'Mobiele netwerken'.


Er is geen potlood, en bovenstaande actie heb ik al gedaan



Potlood (deze verdwijnt een uur na plaatsen van bericht)



optie 1;

Zet de telefoon even uit, haal de simkaart uit de telefoon, wacht 15 minuten en plaats simkaart terug, zet telefoon aan.



optie2;



Plaats de simkaart eens in een andere telefoon. Daar wel internet?

Dan ligt het aan de instellingen op de telefoon.
Probleem is opgelost, simpel de instellingen aanpassen op mijn site. Hoe kan ik mijn topic nog aanpassen, t.w. naam en telefoonnummer verwijderen
Alleen een moderator kan nu nog uw topic aanpassen en telefoonnummer verwijderen.





Als nieuwe klant moet internet op je mobiel aanstaan op de persoonlijke Mijn Simyo omgeving, tabblad Mijn instellingen & Simkaart.




U moest zeker dit aanpassen zoals ik in mijn eerste reactie aangaf? 🙂
Hoi Jokef, welkom op het Simyo forum 🙂.



Wat goed om te horen dat je inmiddels weer online bent! Je had inderdaad, zoals Raytje als eerste tip al aangaf, de internet optie nog uit staan op Mijn Simyo. Bevalt het internet op je mobiel goed?



Groetjes, Tiury



Bedankt voor het antwoord Raytje!
Het bevalt mij super, met dank voor jullie adviezen
Hoi Jokef,



Fijn dat internet je bevalt 🙂



Bedankt dat je de tijd hebt genomen om te reageren.

Reageer