Skip to main content
Beste lezer,



Ik ben sinds twee maanden overgestapt van Hollands Nieuwe Sim Only naar Simyo Sim Only.

Het valt me op dat het bereik van mijn internet heel slecht is, ik ontvang whatsapp berichten tamelijk veel later dan mensen in mijn omgeving die in dezelfde groepsapp zitten. Wanneer ik 3g heb, valt dit mee, maar zodra mijn verbinding op h+ komt te staan, moet ik eerst de app afsluiten om vervolgens weer iets te kunnen ontvangen of duurt het heel lang.

Bij Hollands Nieuwe had ik altijd 500 MB en kwam ik hier makkelijk mee uit. Ik heb afgelopen maand mijn MB's moeten verhogen naar 1000 MB aangezien ik bijna door mijn tegoed heen was. Dit is mij nog nooit eerder gebeurd, terwijl ik niks anders doe met mijn telefoon als voorheen qua gebruik van internet. Ik vraag me af hoe dit kan en of mijn internet verbeterd kan worden, want dit vind ik vervelend.



Met vriendelijke groet,

Cynthia
Hoi Cynthia93, welkom op het Simyo forum! :)



Wat vervelend om te lezen dat je internet traag is en dat je ondanks het trage internet toch veel lijkt te verbruiken! Je internet hoort namelijk 2x zo snel te zijn met H+ omdat dit 3G is met 14,4 Mbps. Daarom ben ik meteen je verbruik in gedoken en ik zie dat je telefoon inderdaad heel veel verbonden is met het netwerk. Hierdoor doet het me meteen denken dat er veel achtergrond processen aan het werk zijn op je telefoon. Dit kan er voor zorgen dat andere apps trager worden!



Sluit je wel eens al je apps af op je telefoon en start je 'm regelmatig opnieuw op? Dit zou dit tegen moeten gaan. Mocht je niet weten hoe, hoor ik graag wat de typenaam van je telefoon is. Ik kan je dan voorzien van instructies en eventueel nog andere internet instellingen toesturen 🙂.



Groetjes, Tiury
Beste Tiury,



Ik sluit redelijk vaak op een dag mijn apps af, dus ik denk persoonlijk dat het daar niet aan kan liggen en start ongeveer 1 keer per week mijn telefoon opnieuw op, dit doe ik door middel van mijn batterij er uit te halen.



Ik heb een samsung S4 mini.



Groeten,

Cynthia
Hoi Cynthia93,



Mooi om te lezen dat je zo bewust met je toestel om gaat. Waar ik even benieuwd naar ben is welke APN instellingen jij gebruikt?



om nog even terug te komen op het data verbruik. Over het algemeen gebruiken wij, als consument, steeds meer data via onze mobiele telefoon. Daar hoeven wij niets voor te veranderen. Apps verbruiken gewoon steeds meer;) Om meer inzicht te krijgen wat de grootverbruikers in jouw toestel zijn kun je dit topic eens doornemen.:D



Zijn er verrassende resultaten uit gekomen?
Beste Ruud,



Ik heb de topic die je aanraadde doorgenomen. Wanneer is apps download of muziek luister oid doe ik dit alleen op de wifi, het komt sporadisch voor dat ik dit op mijn mobiele netwerk doe.



Ik weet niet precies of ik nu de informatie geef die je vroeg, maar:

Naam: KPN Internet

APN: portalmmm.nl

Proxy: niet ingesteld

Poort: niet ingesteld

Gebruikersnaam: niet ingesteld

Wachtwoord: niet ingesteld

Server: niet ingesteld

MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc

MMS-proxy: 10.10.100.20

MMS-poort: 5080

MCC: 204

MNC: 08

Verificatietype: Niet ingesteld

Type toegangspunt: default,supl,mms

APN-protocol: IPv4

APN-roamingprotocol: IPv4

Drager: niet-gespecificeerd

Operatortype mobiel virtueel ne... : Geen



Ik hoop hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

Ik heb btw deze instellingen niet zelf gedaan, toen ik de simkaart in mijn telefoon stopte, stonden deze instellingen er al automatisch in.



Groeten,

Cynthia.
Hoi Cynthia93,



Bedankt voor deze gegevens! Dit staat helemaal zoals het hoort 🙂. Hier kan het dus ook niet aan liggen. Ik ben momenteel je simkaart opnieuw op het netwerk aan het zetten. Hiervoor dien je voor 15 minuten je telefoon uit te doen, en de simkaart eruit te halen. Na die 15 minuten kun je de telefoon met simkaart weer opstarten.



Wat je ook even kunt bekijken is of het het vinkje 'achtergrond processen' uit kunt zetten in het 'Batterij en datagebruik'-menu. Dit zou uiteraard ook data moeten schelen en echt de focus leggen op de apps die je gebruikt :)



Heb je ook al gecheckt of er niet toevallig nog nieuwe updates beschikbaar zijn? Lees hier hoe je dit controleert. LET OP! doe dit uiteraard alleen op wifi of via je PC :)



Laat je ons weten of het heeft geholpen?



Groetjes, Tiury
Beste Tiury,



Ik heb mijn simkaart 15 minuten uit mijn telefoon gehaald en daarbij mijn telefoon uit gehad.



Er zijn geen nieuwe updates voor mijn telefoon beschikbaar.



Hoe kan ik het batterij en datagebruik-menu vinden? Ik kan hier niet achter komen.



Groeten,

Cynthia.
Hoi Cynthia93,



Goed om te lezen. Heeft de reset qua internet snelheid geholpen?



Ook fijn dat jij de nieuwste update al op jouw telefoon hebt staan. Voor de instellingen van jouw toestel kun je eens de Toestelhulp van Simyo bekijken:$ Hier kun jij ook de handleiding vinden jouw telefoon vinden. Achtergrond processen kun je in iedere telefoon(merk) weer op een andere plek vinden. :$



Wat ik mij nog afvraag, heb jij de 4G versie van de Galaxy S4 mini? Kun jij controleren of de netwerkmodus in jouw telefoon op WCDMA(UMTS)/GSM staat?



Ik heb de topic die je aanraadde doorgenomen. Wanneer is apps download of muziek luister oid doe ik dit alleen op de wifi, het komt sporadisch voor dat ik dit op mijn mobiele netwerk doe.
Om hier nog even op terug terug te komen, je telefoon schakelt makkelijk over als hij de mogelijkheid heeft. Zoals je ook hebt gezien zijn er applicaties die de data voor je kunnen tellen. En jou kunnen laten zien hoeveel MB er daadwerkelijk via 3G is verbruikt. En hoeveel via wifi. ;)



Is zo alles duidelijk?
Hallo Ruud,



Als ik eerlijk ben heb ik nog niet kunnen kijken of mijn internet verbeterd is, aangezien ik gisteren bijna alleen maar op de wifi heb gezeten.

Ik weet eigenlijk niet of ik de 4G versie heb, kan dat achterhaald worden door een serienummer oid van mijn telefoon misschien?

Mijn netwerkmodus van mijn telefoon staat op LTE/WCDMA/GSM. Moet ik dit veranderen in WCDMA/GSM of hangt dat af van het feit of ik een 4G versie heb?



Groeten,

Cynthia
Hoi Cynthia,



Dankjewel voor je bericht. Zo te zien heb jij de 4G versie. LTE staat namelijk voor 4G:) In principe zal jouw telefoon zelf schakelen tussen de beschikbare netwerken.



Echter kan het helpen om hem vast te zetten op WCDMA/GSM. Jij hebt jouw simkaart namelijk niet ingesteld op 4G.;) Herstart daarna wel even jouw telefoon.



Kun jij eens testen of dat heeft geholpen?
Hoi Ruud,



Ik heb de instellingen aangepast en mijn telefoon opnieuw opgestart. Ik ga er van uit dat het heeft geholpen, maar kan ik dit tijdbestek niet kijken of het werkelijk heeft geholpen, daar heb ik iets langer de tijd voor nodig.



Ik blijf het alleen wel apart vinden van de extra MB's, wat eerder is verteld dat apps tegenwoordig meer verbruiken, maar het lijkt me sterk dat alle apps die ik gebruik in 1x zijn verdubbeld in verbruik.



Mocht het nog niet goed zijn, dan reageer ik weer op die forum. Mocht alles verholpen zijn, dan bedankt voor jullie hulp!



Groeten,

Cynthia
Ook als alles verholpen is, zien we graag nog eens terug hoor, Cynthia93!

Reageer