Skip to main content
Hi! Ik heb al 1.5 jaar een Simyo Sim Only abonnement en had nooit problemen met de internet in het buitenland te gebruiken. Twee weken geleden heb ik een nieuwe Iphone 6 gekocht (tot nu had ik een Iphone 4S) en een nieuwe Sim kaart besteld. Vorig week was ik in het buitenland en de internet werkte niet (de Data roaming en de Eu Internet stond aan). Ik heb op de website van Simyo gekeken, en de 'Internet mobiel-Buitenland' staat aan.



Nu zie ik in de antwoorden (die wel een jaar oud zijn) dat de volgende instellingen juist zijn (waren):

APN: internet

Gebruikersnaam: KPN

Wachtwoord: gprs



Maar mijn cellular data instellingen zijn:

APN: portalmmm.nl

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:



(ik heb hetzelfde instellingen voor personal hotspot)

Zou ik die aanpassen? De internet in Nederland werkt zonder problemen.



Bedankt!

Groeten

Dora
Beste Dora1,



Welkom op het forum van Simyo!

Ik zal je zo goed mogelijk helpen met je vraag, want het is inderdaad vervelend, als het internet niet werkt op je iPhone 6 in het buitenland.



Zelf ben ik ook in het gelukkige bezit van een iPhone 6, waardoor ik je kan helpen.



Binnen je iPhone 6, is het voldoende om alleen de optie "Data Roaming" aan te hebben staan, want alleen met deze optie aan zou internet in het buitenland het gewoon moeten doen.

De extra optie "EU internet" moet uit staan!



Via de volgende link, zie je in een duidelijk overzicht welke instellingen je voor de iPhone 6 nodig hebt:

www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-iphone-s-s-c-en-plus-163?c=57



Dus controleer dat nog een keer in je iPhone 6!



Ook is het mogelijk, dat het netwerk alwaar je op aangesloten zat in het buitenland een storing had, waardoor jij maar ook andere geen gebruik konden maken van het internet.



Hopelijk heb ik je op weg geholpen, en doet het internet het weer zodra je de grens over gaat.
Hoi MichD,

Bedankt voor het antwoord. Beide optioes (Data Roaming en Eu Internet) stonden aan. Ik heb 3 verschillende netwerks geprobeerd.



Ik kreeg eerst voor 10 seconden internet (het heeft wel 600 kb gebruikt), maar verder niks voor 3 dagen...



Kan het de APN instellingen zijn? Terwijl ik zie op de link dat mijn instellingen wel goed waren.



Bedankt,

Dora
Hoi Dora1, welkom op het Simyo forum!



Wat onhandig dat je zonder internet in het buitenland zit! Het antwoord van MichD is vaak genoeg om op internet te komen. Helaas is dat bij jou niet helemaal het geval en ik denk te weten waarom. De optie 'EU-internet' moet echt uit staan. Heb je deze aan, gaat je internet niet werken (ik heb dit even aangepast in het antwoord van MichD).



Gelukkig zie ik dat je vanaf 04-04-2015 internet hebt gebruikt in het buitenland. Kun je verklappen hoe je dit zo is gekomen?



Groetjes, Tiury



Bedankt voor het antwoord MichD!

Reageer