Skip to main content
Hallo daar!



Vandaag al contact gehad met klantenservice maar vooralsnog niet opgelost (ze zijn intussen gesloten).



Ik heb een 4G flex bundel aangezet maar sindsdien kan ik niet meer op mobiel internet. Mijn iPhone 6 zegt "mobiele datatoegang niet mogelijk". Heb alles geprobeerd: van het trucje dat je je telefoon aan- en uitzet met en zonder simkaart, mijn apn gegevens gewijzigd, netwerkinstellingen gereset.



Zelfs de klantenservice heeft een "hard reset" gedaan, wat dat dan ook mag zijn. Een uur later telefoon volgens instructie opnieuw opgestart, maar nog altijd geen internet.



Iemand enig idee wat het probleem is en hoe ik dit zsm opgelost krijg?



Alvast bedankt!
Loop voor de zekerheid je APN instellingen eens door met de toestelhulp voor de iPhone 6.



https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/apple/iphone-6-ios-8/internet



Voor de iPhone 6 plus



https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/apple/iphone-6-plus-ios-8



Ook synchroniseren met iTunes schijnt wel eens te helpen.



Staat de optie internet op je mobiel nog aan op je Mijn Simyo?



Als je bij je data instellingen kijkt, met welk netwerk je bent verbonden, wat zie je dan?



Dit zijn enkele dingen die je kunt bekijken ook al heb je ze misschien reeds gedaan 🙂
Bedankt voor je reactie! Helaas is het nog niet opgelost. Ik ben verbonden met KPN, dus dat zit goed toch?
Alleen KPN is niet voldoende. Moet LTE bij staan.
Er staat "3G" naast. Het bereik is er dus wel.
3G is de standaard, jij wilt 4G.. Als je naar je netwerkinstellingen gaat en dan handmatig selecteert. Tussen welke kun je dan kiezen?
Hoi Raytje! Na 5 keer mijn telefoon opnieuw aan en uit te zetten (geen idee waarom ik dat deed, soort wanhoopspoging denk ik), werkt mobiel internet eindelijk weer en heb ik 4G! Bedankt voor je hulp!
Graag gedaan.. :)



Ben toch benieuwd waar het aan lag, maar laten we het erop houden dat het door het hete weer kwam :D



Je kunt als auteur zelf kiezen welke antwoord je het beste vond, dan zien de mods ook dat je geholpen bent:)
Hoi dennishoogeveen, welkom op het Simyo forum 🙂.



Wat onhandig dat je niet meteen 4G ontving op je telefoon. Helaas zie ik dat er technisch iets niet goed is gegaan op je aansluiting bij het activeren, waardoor je 4G optie met vertraging is aangezet. Dit heeft mijn collega van de IT afdeling vanmorgen handmatig gedaan, vandaar dat hij plotseling werkte 😳.



Is je 4G verbinding stabiel en bevalt het?



Groetjes, Tiury



Bedankt voor het antwoord Raytje! Normaal gesproken dien je het op die manier op te lossen (mits er technisch alles goed gaat)!
Was m'n laatste optie.. Dat jullie er naar kijken voor een reset.. Maar het werkt bij Dennis 🙂
Hoi Raytje,



Goed dat je hier ook rekening mee hield 🙂 Bedankt voor je hulp!

Reageer