Skip to main content
Hallo,



volgens mij heb ik alles goed gedaan, maar heb nog steeds geen 4G. Mijn telefoon (Samsung Ace 3) zou het moeten kunnen, daar heb ik bij mijn aanschaf 2 jaar terug speciaal op gelet. De instellingen zijn correct, Ik zou dekking moeten hebben volgens de site van KPN (licht/donker groen rondom mijn huis) en mijn simkaartnummer begint met een 5, niet met een 4. De wifi staat uit en toch heb ik geen 4G bereik en blijft er een E staan ipv 4G. Heb 'm op portalmmm.nl gezet (of moet ie toch op KPN4G.nl? klinkt logischer..., maar werkt ook niet helaas) en al meerdere keren uit en weer aangezet de afgelopen weken, maar nog steeds niet kunnen profiteren van het snellere 4G netwerk. Wat kan ik nog doen?
Hoi Marijkenu,



Goed dat je hier je vraag stelt.



Misschien een overbodige vraag.... maar heb je Flex 4G in je bundel? 4G is niet gratis bij Simyo.



E is wel heel slecht, 3G zou je toch zeker moeten hebben buiten, binnen kan door diverse factoren de ontvangst stukken slechter zijn.



Zowel portalmmm.nl als kpn4g.nl zouden moeten werken.



Als je de 4G wel in je bundel hebt kan een moderator jouw netwerkaansluiting resetten, helaas is het op dit moment erg druk https://forum.simyo.nl/officieel-nieuws-acties-verstoringen-59/drukte-op-forum-mail-35079 dus het kan iets langer duren dan normaal.
Ha franswon,



Ja flex 4G staat al 2,5 week aan. Heb overigens al ruim een jaar altijd maar E en geen 3G meer, dus wellicht gaat er toch iets mis met mijn telefoon dan ofzo. Omdat alles zo traag ging ben ik naar 4G overgestapt, maar dat werkt dus helaas ook niet.
Hoi Marijkenu,



Als je al slechte ontvangst hebt dan zal switchen naar 4G dit probleem niet oplossen.

Ik kan jouw instellingen natuurlijk niet zien dus of daar de oorzaak ligt weet ik niet.

Voor jouw toestel heb ik niet direct een toestelhulp, probeer het eens met de toestelhulp voor een andere Samsung.

Omdat het erg druk is op het forum en de mail zal hulp vanuit Simyo wat langzamer komen dan normaal.
Hoi Marijkenu,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat vervelend dat je niet het internet op kunt! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en jouw internetoptie meteen ge-reset. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk blijkt dit de oplossing te zijn!



Als dat niet werkt, dan kun je het beste even jouw APN instellingen controleren. Dit doe je met behulp van onze Toestelhulp tool. Zo kun je gemakkelijk de visuele instructies volgen, en ervoor zorgen dat alles helemaal goed staat! :)



Als ook dat niet wilt lukken, dan kun je het beste even jouw simkaart in een andere telefoon plaatsen en andersom. Zo vergaren we meer informatie over waar het probleem zich bevindt, en kunnen we gerichter een oplossing zoeken samen!



Hou je me op de hoogte?



@ Franswon: Dankjewel voor je reacties!



Groetjes,

Jihane
Hoi Jihane,



de reset heeft helaas niet geholpen. Mijn simkaart in een andere telefoon (Samsung s4 mini) levert wel 4G op en die simkaart (waar normaal ook 4G op zit) in mijn telefoon geeft ook weer alleen E of G in beeld. Dus ik denk dat het dan aan mijn toestel ligt. Het stomme is, is dat die juist wel 4G geschikt zou moeten zijn, heb ik toen ik 'm kocht speciaal op gelet, is overigens wel ruim 2 jaar geleden dat ik 'm kocht. Het is een Samsung Galaxy Ace 3. Ik hoop dat jullie me toch kunnen helpen om dit op te lossen.



Hartelijke groet,

Marijke
Hoi Marijkenu,



Oei, wat vervelend! Als je simkaart het wel in een ander toestel doet, dan is het waarschijnlijk inderdaad een toestelissue. Ik raad je aan om eventueel naar een telefoonwinkel te gaan, omdat zij hopelijk iets aan je instellingen kunnen doen.



Laat je me weten of dat gaat lukken?



Groetjes,

Jihane
Hoi Jihane en Franswon,



het is opgelost, ik ben naar de mediamarkt gegaan (waar ik mijn toestel heb gekocht) en het bleek dat mijn instellingen niet goed stonden. De netwerkmodus stond op WCDMA/GSM i.p.v. LTE/WCDMA/GSM. Geen idee wat dat precies inhoud, maar nu staat ie goed en heb ik wel 4G en soms 3G, maar dat is allemaal al zoveel sneller dan E wat ik het afgelopen jaar had, waarschijnlijk door die verkeerde instelling.... Ik ga voortaan sneller naar een forum, bedankt voor jullie hulp, meedenken en de tips.:)



Groetjes Marijke
Hoi Marijkenu.



GSM/WCDMA/LTE betekent 2G/3G/4G. De telefoon pakt automatisch het sterkste signaal.

Fijn dat het is verholpen. :)



Groetjes,

Friesian
Hoi Marijkenu,



Wat fijn dat het probleem is opgelost. Graag gedaan namens mijn collega ;)



Als je in de toekomst nog vragen hebt, dan zien we je graag terug op het forum! Moderators en klanten zoals Friesian staan graag voor je klaar :$



Groetjes,

Sean



@Friesian, topper bedankt!

Reageer