Skip to main content
Sinds ik over ben over gestapt naar Simyo, heb ik extreem veel data verbuik. Hiervoor zat ik bij Telfort en had 250 mb per maand en hield altij over. En heb nu bij Simyo 500 en ben er halverweg de maand al bijna door heen, zit nu op een rst van 220 pmd.  Ben in het bezit van Samsung S3, hiervoor dus nooit problemen. Mijn zoon heeft een HTC en is van Vodafone ook over gestapt naar Simyo en heeft nu ook veel data verbuik.

In beide gevallen zitten we veel op Wifi, en zelfs in het weekend zien we veel data verbuik, en dit terwijl we op wifi zitten.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit nu zit.



grt. Ids
Hoi ids, welkom op het Simyo forum :)



Dit verschil in hoeveelheid dataverbruik kan verschillende oorzaken hebben. Het grootste verschil tussen Telfort en Simyo zit 'm in de datasnelheid. Waar Telfort nog op maximaal 2 Mbps zit, zit Simyo op max. 14,4 Mbps. Zelfs de Internet Versneller van Telfort geeft 'maar' 7 Mbps.

Alles wat je doet op internet wordt dus sneller gedownload dan voorheen. Op zich zul je waarschijnlijk niet veel anders doen dan anders, maar doordat het sneller gaat, verbruik je meer.

Als je nu dezelfde mobiel gebruikt als eerder, lijkt me dat eigenlijk de voornaamste reden. Verder zit er namelijk bar weinig verschil tussen ons en 'onze broer' qua netwerk.



Als je zoons aansluiting de andere op jullie adres is, hoef je je om zijn dataverbruik geen zorgen te maken. Hij zit pas op zo'n 15% bundelverbruik op dit moment.
Hoi allemaal,



Ik begrijp het probleem.

Ook ik ben van Telfort overgestapt naar Simyo en was ook heel snel door mijn MB's heen, ondanks het feit, dat ik voornamelijk op wifi zit, zowel thuis als op het werk.

Gezien het feit, dat ik een prepay kaart heb (en dus een veel lagere internet snelheid), gaat het argument van internetsnelheid hier dus niet op.

Wel heb ik gemerkt, dat er ineens veel kB verbruikt wordt op het moment, dat ik van huis wegga en dus van wifi overga op mobiel internet, zelfs als ik niks doe op mijn telefoon.

Maar er gebeuren ook andere dingen, zoals 3 smsjes naar Tjechië, waarvan 2 nog voordat mijn simkaart in de telefoon zat (22/10 werd mijn nummer overgezet).

En ik ken daar helemaal niemand!!!



Heb nu wel Onavo Extend op mijn telefoon gezet, zoals aangeraden door Simyo.

Hopelijk scheelt dat.



Groetjes,

Bianca
Ik heb een soortgelijke ervaring, maar dat ligt in mijn situatie niet aan Simyo, want met mijn voorgande Android toestellen had ik dit niet, maar nu ik sinds kort een iPhone5 heb met iOS7 wél. Heel frustrerend. iOS maakt zelf gebruik van de databundel zonder dat de gebruiker daar expliciet opdracht voor heeft gegeven. Ik heb elke dag op/rond 00:00, 08:00 en 20:00 uur sluipverbruik van enkele tientallen of een paar honderd KB's, maar zo tegen 08:30 bijna dagelijks een verbruik van enkele MB's. Heel frustrerend. Ben nog zoekend naar een instelling/oplossing.
Hoi allemaal,



Ik begrijp het probleem.

Ook ik ben van Telfort overgestapt naar Simyo en was ook heel snel door mijn MB's heen, ondanks het feit, dat ik voornamelijk op wifi zit, zowel thuis als op het werk.

Gezien het feit, dat ik een prepay kaart heb (en dus een veel lagere internet snelheid), gaat het argument van internetsnelheid hier dus niet op.

Wel heb ik gemerkt, dat er ineens veel kB verbruikt wordt op het moment, dat ik van huis wegga en dus van wifi overga op mobiel internet, zelfs als ik niks doe op mijn telefoon.

Maar er gebeuren ook andere dingen, zoals 3 smsjes naar Tjechië, waarvan 2 nog voordat mijn simkaart in de telefoon zat (22/10 werd mijn nummer overgezet).

En ik ken daar helemaal niemand!!!



Heb nu wel Onavo Extend op mijn telefoon gezet, zoals aangeraden door Simyo.

Hopelijk scheelt dat.



Groetjes,

Bianca




Hoi BiancaW,



Dat is misschien wel het meest frustrerende aan de smartphone. Dat het ding dus processen heeft lopen, waar je je niet altijd bewust van bent. Ik geloof dat Onavo extend claimt je internetverbruik te reduceren. Hoe weet ik niet precies. Onavo Count laat je zijn waaraan je MB's verbruikt worden, welke apps. Apps kunnen ook een soort activatiesmsjes sturen, vaak naar buitenlandse nummers. Heb je het nummer al eens kunnen googlen, of meer mensen hier mee te maken hebben gehad?

Weet je zeker dat je simkaart nog niet in een toestel zat voor de 22ste? Het tijdelijke nummer wat daarvoor op de simkaart stond, is namelijk wel gebruikt.

Ik hoop dat de mysteries duidelijk zullen worden, zodat je ongewenst dataverbruik kunt voorkomen in de toekomst.



Groetjes, Charlene
Ik heb een soortgelijke ervaring, maar dat ligt in mijn situatie niet aan Simyo, want met mijn voorgande Android toestellen had ik dit niet, maar nu ik sinds kort een iPhone5 heb met iOS7 wél. Heel frustrerend. iOS maakt zelf gebruik van de databundel zonder dat de gebruiker daar expliciet opdracht voor heeft gegeven. Ik heb elke dag op/rond 00:00, 08:00 en 20:00 uur sluipverbruik van enkele tientallen of een paar honderd KB's, maar zo tegen 08:30 bijna dagelijks een verbruik van enkele MB's. Heel frustrerend. Ben nog zoekend naar een instelling/oplossing.



Hoi RicoK,



Ik geloof dat Scotsman zijn instellingen zo heeft veranderd, dat het niet meer voorkwam. Hij heeft die nog niet openbaar gepost. Maar je zou hem er om kunnen vragen in een privébericht? Als het werkt, ben je er vanaf 🙂



groetjes,

Charlene

Reageer