Skip to main content
Er wordt de laatste dagen steeds geld afgeschreven en verbruik van internet terwijl ik niets doe.

Dit kost erg veel en ik wil hier vanaf hoe????

ik ben meerdere malen gebeld door buitenlandse nr.'s en heb een keer per ongeluk opgepakt.

Heeft dit er iets mee te maken?

het nr. wat mij gebeld heeft is;

+243 907524827

en een keer door +38649472314

en een keer door + 38649862355.

het bovenster nr. is het laatst gebel en sinds dien raak ik internet en dus beltegoed kwijt.

Los ik dit op als ik een nieuwe simkaart koop of moet ik ook een nieuw nr.?

kan ik deze nr. blokeren zodat ze niks kunnen?

hopelijk reageren jullie snel want dit hou ik niet vol.

Groetjes Rianne
Hoi rianne30



Om het zekere voor het onzekere te nemen zet Internet uit op mijn simyo.

Gebruik uitsluitend Wi-Fi.

En blokkeer die nummers met je telefoon. Zet ze op de zwarte lijst.

Misschien een handige optie een call blocker app, daarmee kun je nog beter bijvoorbeeld scammers weren.



Suuk 6.



Laat je weten of dit helpt?



Friesian.
Hoi Rianne30,



Welkom op het Simyo Forum.



Het is goed te begrijpen dat je wilt weten waarom je steeds zoveel beltegoed kwijt bent. Juist omdat je laatst ook nog eens gebeld bent door buitenlandse nummer.



Het gebeurt eigenlijk vrij weinig dat er daadwerkelijk kosten berekend worden als je gebeld wordt door dergelijke nummers. Dat je bang bent dat er nu iets mis is met je simkaart kan ik begrijpen. Gelukkig kan ik je hierin geruststellen. Als je via zulke nummers opgelicht zou worden, is dit in 99% van de gevallen pas aan de orde als je terugbelt. Dit heb je niet gedaan begrijp ik dus zit je nog helemaal goed.



Zoals Friesian aangeeft kun je deze nummers in je telefoon toevoegen aan een zwarte lijst. Dit zorgt ervoor dat ze niet meer naar je kunnen bellen. Helaas kunnen wij als provider deze nummers niet blokkeren voor je 😞 Laat je weten of het gelukt is om ze te blokkeren in je telefoon?



Verder zie in het systeem alleen normaal verbruik terug qua internet. Dat jij zelf niets doet op het internet, betekent niet dat je jouw telefoon niets doet. De achtergrond processen blijven lopen, update worden uitgevoerd en en worden bestanden gesynchroniseerd. Via dit blog leggen we uit hoe je jouw MB-verbruik zo laag mogelijk kunt houden. Ook dit blog is goed om door te nemen. We leggen je hier precies uit hoe je in je telefoon kunt inzien waaraan al jouw MB's zijn opgegaan. Hier zie je direct terug dat het geen rare dingen zijn die gebeuren.



Wil je echt alleen gebruik maken van wifi? Zet dan de internetoptie via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen uit. Er kan geen connectie meer gemaakt worden met ons netwerk.



Ik hoop dat je wat meer gerustgesteld bent door mijn uitleg en door de gegevens die je uit je telefoon kunt halen. Laat je het weten als je nog vragen hebt?



@Friesian, bedankt voor je hulp en tips :)



Groetjes,

Angela

Reageer