Skip to main content
Op zaterdagmiddag 4-9-2016 ontvang ik de prepaid-simkaart voor mijn zoon zijn nieuwe telefoon. (alleen bellen/sms-en) Op deze zaterdagavond instaleer ik de simkaart, en op zondagmorgen, 5 sept. krijg ik bericht dat de bundel onder de €2.00 is. Nou blijkt er al op VRIJDAGmiddag 2 sept. internetverbruik te zijn geweest ter waarde van €5.00 en op zaterdagvond ter waarde van €5.50 terwijl er geen ENKELE verbinding is geweest met internet. Hier gaat iets goed fout!!
Bij het aanvragen heeft u een mail gehad (zie tekst hieronder). Daarin word men er op geattendeerd dat het mogelijk is om op internet te gaan ook al is er geen bundel). Tevens stond de data verbinding aan op het toestel, hierdoor is er verbinding geweest. Verbruik kan ook komen zonder dat er actief gebruik van internet is geweest maar door bijvoorbeeld apps die op deze manier up to date blijven. Log in op de Mijn Simyo pagina van de betreffende aansluiting. Ga dan naar instellingen en netwerk instellingen. Daar zet u internet op je mobiel in Nederland uit. Nu is de aansluiting geblokkeerd voor internet verbruik op netwerk niveau.





Beste



Welkom bij Simyo!



Je Simyo Startpakket met nummer 06xxxxxxxx wordt binnen 3 werkdagen thuisbezorgd. Binnen twee dagen ontvang je een e-mail met je pincode zodat je de Simyo simkaart kunt gebruiken. De simkaart bevat het door jou gekozen beltegoed zodat je direct kunt bellen.





Op Mijn Simyo kun je elk moment je beltegoed bekijken en opwaarderen. Inloggen op Mijn Simyo kan via http://mijn.simyo.nl:



(Tijdelijk) telefoonnummer: 06xxxxxxxx

Wachtwoord: *******



Bij Simyo kun je altijd je gesprek en internetsessie afmaken, zelfs wanneer je beltegoed tijdens het gesprek of internetsessie op raakt. Je wordt dus niet direct afgesloten waardoor het mogelijk is dat je tijdelijk een negatief saldo hebt. (Let op: Bij intensief internet gebruik kan het gaan om meer dan enkele euro?s). Waardeer je beltegoed dan zo snel mogelijk op zodat je weer kunt bellen, SMS'en & internetten op je mobiel. We raden je aan om regelmatig je beltegoed te checken via Mijn Simyo en voor je internetverbruik een MB meter App te downloaden.





Met je Simyo simkaart kun je direct gebruik maken van 'Internet op je Mobiel', ook als je geen internetbundel hebt gekozen. Kies daarom voor een dag- of maandbundel om voordelig te internetten. Via 'Mijn Instellingen & Simkaart' op Mijn Simyo kun je de optie 'Internet op je Mobiel' altijd uitzetten.





Wij wensen je veel bel- en smsplezier!





Met vriendelijke groet,



Het Simyo team



Heb je nog vragen? Dan kun je altijd terecht op onze website http://www.simyo.nl/service, ons Forum forum.simyo.nl en de Twitter helpdesk [@Simyonl].



Wil je de bestelling annuleren? Dat kan binnen 14 dagen na je bestelling op www.simyo.nl/annuleren.



Op www.simyo.nl/tarieven vind je alle tarieven voor je Sim Only abonnement in binnen- en buitenland.

Meer weten of het privacy statement of de voorwaarden van je abonnement? Kijk dan op www.simyo.nl/privacy of www.simyo.nl/voorwaarden.


Hey JTH,



Dit is heel vervelend maar wat ik wel weet is dat je niet een simkaart in een telefoon moet doen die je voor de eerste keer gebruikt en gaat instellen. Is mij een keer gebeurt nooit meer koste me ongeveer 4 euro. Zorg ervoor dat je eerst de telefoon installeert en dan pas kijkt of er geen data aanstaat en doe dan pas de Sim kaart er in.

Je kan kijken waar de data naartoe is gegaan als je Android hebt doe je dat als volgt.



Instellingen>datagebruik.

Waarschijnlijk zie je daar Android systeem en nog andere apps.



Groet Paul.
@PaulH,



Ik heb de telefoon geïnstalleerd volgens gebruiksaanwijzing. Hoe kan ik dan weten dat er direct dataverbruik is?. Tevens is er al €5.00 verbruikt op Vrijdagmiddag terwijl ik ZATERDAGavond pas de simkaart in het toestel plaats. Raar...
€5.00 is misschien de kosten voor de simkaart? Zie:


Hoi JTH7,



Welkom op het forum.



Wat vervelend dat het onduidelijk is waar de kosten vandaan komen. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zal uitleggen hoe het precies zit.



Je hebt € 7,50 beltegoed gehad en voor € 10,- opgewaardeerd. Dit betekent een totaal beltegoed van € 17,50 waar er nu nog € 11,90 van over is.



Ik zie dat je op zaterdagavond om 22:16 internet hebt verbruikt waardoor er € 5,50 in rekening is gebracht. Dit lijkt te kloppen aangezien je zaterdagavond de simkaart in het toestel hebt geplaatst. Bij het plaatsen van de simkaart moet het toestel veel handelingen verrichten en voor sommige handelingen wordt er internet verbruikt.



Verder zie ik dat er € 0,10 in rekening is gebracht voor een gesprek wat gisteravond is gevoerd. Ik zie dat het maar 2 seconde was, maar wanneer er verbinding wordt gemaakt worden er kosten in rekening gebracht. Hang dus voortaan op als je merkt dat er niet wordt opgenomen in plaats van afwachten totdat je de voicemail hoort of iets dergelijks.



Al met al klopt het dat er nu nog € 11,90 over is van je beltegoed. Heb je hier nog vragen over?



@Raytje, PaulH en Scotsman bedankt voor je hulp!



Groetjes,

Caspar

Reageer