Skip to main content

Hallo Simyo,

 

Sinds eergisteren schakelt mijn mobiel steeds terug naar E, in plaats van 4G. En als ik E heb, dan verlies ik ook de internetverbinding. 
 

Ik heb het volgende al geprobeerd:

  • De mobiel uit zetten voor 10 minuten en opnieuw verbinden. 
  • Vliegtuig stand aan voor 10 minuten en weer uit. 
  • De internet instellingen, wachtwoord en gebruikersnaam ingevoerd “internet” “KPN” “gprs”.

Wat zou het probleem kunnen zijn of hoe zou dit opgelost kunnen worden?


Admin: Titel aangepast vanwege vindbaarheid.

Hoi @Dharios,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je contact opneemt. Wat onhandig dat de verbinding hierdoor wegvalt! 

Dit betekent dat het toestel een verbinding maakt met het 2G netwerk wat een hele trage verbinding is. Welk type toestel gebruik je? Het is namelijk belangrijk dat de netwerkmodus geselecteerd staat op 4G. 

Zojuist heb ik een reset uitgevoerd op de simkaart zodat enige blokkades worden opgeheven en zich opnieuw kan aanmelden op het netwerk. Zou je het toestel voor 10 minuten willen uitschakelen zodat de reset kan voltooien? 

Ik hoor graag van je of de reset heeft geholpen 😊!

Groetjes,
Amy


Hallo Amy,

Dankjewel voor je bericht. Ik heb de afgelopen dagen mijn mobiel meerdere malen 10 minuten uitgeschakeld en geprobeerd of het opgelost was, maar dat is helaas niet het geval.

 

Mijn mobiel schakelt nu minder vaak terug naar E, maar de verbinding blijft instabiel. Nadat ik mijn mobiel een tijdje heb gelockt, moet ik eerst de vliegtuigstand aan zetten en dan maakt de mobiel weer voor even verbinding. 


Ik heb een iPhone 11. De gesprekken en data staan op 4G. 

 

 


Een tijdje terug waren er grote problemen met de iPhone 11 in combinatie met het KPN netwerk weet niet of dit inmiddels is opgelost.


Hoi @Dharios,

Bedankt voor je reactie. Wat @Ron H zegt klopt inderdaad (bedankt voor je hulp).

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens en het iMEI nummer van de iPhone? Dan kan ik dit zo snel mogelijk voor je laten nakijken.

Ook kan je zelf nog controleren of er misschien een verlopen VPN staat ingesteld op het toestel. Dit kan namelijk ook zorgen voor een trage internetverbinding. Dit kan je controleren via Instellingen > Algemeen > VPN- en apparaatbeheer. 

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Amy 


Hoi Amy,

Er staat geen VPN actief op mijn mobiel, dus dat is denk ik helaas niet de oplossing.

Ik stuur nu de gegevens in een privebericht. Hartelijk dank alvast!


Hallo Simyo,

Het is alweer enige tijd geleden dat ik dit topic ben gestart, maar het probleem is helaas nog niet opgelost. 

Ik heb een fysiek sim kaartje aangevraagd, maar ook dat was niet de oplossing. Telefonisch contact met de servicedesk was helaas ook niet de uitkomst. 

Zijn er nog stappen die ik of Simyo kunnen nemen om dit probleem op te lossen? 


Weet niet wat je allemaal met Amy en de servicedesk besproken/uitgetest hebt.

Maar wat is het resultaat als je je nieuwe fysieke simkaart in een andere goed werkende mobiel stopt heb je dan dezelfde problemen? 


Hoi @Dharios,

Bedankt voor je bericht. Inmiddels contact via mijn privébox en heb ik jouw gegevens gedeeld met de Netwerk Specialist. Voor nu is het even afwachten. 

Bedankt voor je reactie @Ron H!

Groetjes,
Amy


Dag, ik heb precies hetzelfde probleem als Dharios, ik heb ook een iPhone 11. Is het voor Dhsrios opgelost en hoe? De helpdesk vroeg me mijn fysieke sim in een ander toestel te proberen, maar een ander toestel heb je niet zo maar. Dank alvast!


Voor mij loste een telefoonwissel naar een nieuwer model iPhone (12) het probleem op inderdaad! Dit werd door Simyo geregeld. Ik hoop dat je snel verder geholpen kan worden. 
 

Groet, Dharios


Hi @MarieN0,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je hetzelfde probleem hebt!

Ik zie op je aansluiting dat je een verouderde simkaart hebt, dit zou de reden kunnen zijn dat je netwerkproblemen ervaart. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan stuur ik je graag kosteloos een nieuwe simkaart op.

Groetjes,
Roeqajja


Hoi,

 

ik heb sinds gisterenmiddag ook hetzelfde probleem! Ook iPhone 11, meerdere keren harde reset maar helaas. Soms schakelt hij even naar 4G maar al snel weer terug naar E. Dit op verschillende plekken, rustige dorpen, drukke stad, thuis etc Ook een slechte telefoon verbinding gehad.

ik belde de klantenservice vandaag maar die was gesloten! Lekker dan, wat moet ik dan?

 

groetjes Nadine 


Hi @NadineR,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je verbinding niet goed werkt!

Ik heb zojuist een reset uitgevoerd. Zou je je telefoon nog even uit kunnen schakelen voor 15 minuten zodra je dit leest? Ik hoor dan graag van je of dit verbetering heeft opgeleverd.

Groetjes,
Roeqajja


Hoi, ik heb de telefoon uitgezet maar helaas. Ik heb wel 4G maar het laden van dingen of bv whatsapp lukt niet.

 

groetjes Nadine 


Hi @NadineR,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat de reset niet heeft geholpen.

Zou je de simkaart in een andere telefoon uit kunnen testen? Hiermee kunnen wij concluderen of het probleem aan je simkaart ligt of telefoon.

Ik hoor het graag!

Groetjes,
Roeqajja


Inmiddels heb ik ook al contact met de telefonische helpdesk, dat gaat iets sneller. Maar het probleem is na een week nog niet verholpen.

 

groetjes Nadine 


Hi @NadineR,

Bedankt voor je reactie. 

Ik kan het me voorstellen dat je graag zo snel mogelijk geholpen wilt worden, telefonisch contact is inderdaad vaak sneller. Als ik verder nog iets voor je kan betekenen dan hoor ik het graag!

Groetjes,
Roeqajja


Sinds vandaag wil mij nieuwe Samsung S23 ook alleen nog maar met E verbinding maken. (En niet met 4G).


Hi @Jurgg,

Bedankt voor je bericht. Wat leuk dat je een nieuwe telefoon hebt! Nu alleen nog je internet aan de praat krijgen 😉.

Het is belangrijk om je APN instellingen te controleren als je een nieuwe telefoon hebt. Via onze Toestelhulp kun je de juiste instellingen vinden hiervoor. Ik hoor graag van je of dit verbetering heeft opgeleverd! Zo niet, dan voer ik graag een reset uit op je internetoptie.

Groetjes,
Roeqajja


Hey,

 

ik heb ook een iPhone 11 en sinds een aantal weken ook steeds last van dat het internet naar E springt en vervolgens niet meer terug gaat naar 4g netwerk. Met gevolg ik niks meer kan doen kwa gesprekken enz. 
 

 manou


Hi @Manoudj,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat je bereik niet goed werkt!

Ik heb zojuist een reset uitgevoerd op je simkaart. Zou je je telefoon voor 15 minuten uit kunnen schakelen? Ik hoor dan graag van je of dit verbetering heeft opgeleverd.

Groetjes,
Roeqajja


KPN is 4G aan het stopzetten en 5G aan het uitrollen. Daardoor valt 4G vaker uit de laatste tijd vertelde iemand van KPN. Hopelijk gaat simyo snel overstag maar als dat niet het geval is dan kun je het beste overstappen naar een provider met 5G.


Reageer