.

Beantwoord

Waarom schakelt 4G terug naar E?

  • 11 May 2023
  • 8 reacties
  • 221 Bekeken

Hallo Simyo,

 

Sinds eergisteren schakelt mijn mobiel steeds terug naar E, in plaats van 4G. En als ik E heb, dan verlies ik ook de internetverbinding. 
 

Ik heb het volgende al geprobeerd:

  • De mobiel uit zetten voor 10 minuten en opnieuw verbinden. 
  • Vliegtuig stand aan voor 10 minuten en weer uit. 
  • De internet instellingen, wachtwoord en gebruikersnaam ingevoerd “internet” “KPN” “gprs”.

Wat zou het probleem kunnen zijn of hoe zou dit opgelost kunnen worden?


Admin: Titel aangepast vanwege vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door Amy 6 November 2023, 10:30

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Dharios,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je contact opneemt. Wat onhandig dat de verbinding hierdoor wegvalt! 

Dit betekent dat het toestel een verbinding maakt met het 2G netwerk wat een hele trage verbinding is. Welk type toestel gebruik je? Het is namelijk belangrijk dat de netwerkmodus geselecteerd staat op 4G. 

Zojuist heb ik een reset uitgevoerd op de simkaart zodat enige blokkades worden opgeheven en zich opnieuw kan aanmelden op het netwerk. Zou je het toestel voor 10 minuten willen uitschakelen zodat de reset kan voltooien? 

Ik hoor graag van je of de reset heeft geholpen 😊!

Groetjes,
Amy

Hallo Amy,

Dankjewel voor je bericht. Ik heb de afgelopen dagen mijn mobiel meerdere malen 10 minuten uitgeschakeld en geprobeerd of het opgelost was, maar dat is helaas niet het geval.

 

Mijn mobiel schakelt nu minder vaak terug naar E, maar de verbinding blijft instabiel. Nadat ik mijn mobiel een tijdje heb gelockt, moet ik eerst de vliegtuigstand aan zetten en dan maakt de mobiel weer voor even verbinding. 


Ik heb een iPhone 11. De gesprekken en data staan op 4G. 

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Een tijdje terug waren er grote problemen met de iPhone 11 in combinatie met het KPN netwerk weet niet of dit inmiddels is opgelost.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Dharios,

Bedankt voor je reactie. Wat @Ron H zegt klopt inderdaad (bedankt voor je hulp).

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens en het iMEI nummer van de iPhone? Dan kan ik dit zo snel mogelijk voor je laten nakijken.

Ook kan je zelf nog controleren of er misschien een verlopen VPN staat ingesteld op het toestel. Dit kan namelijk ook zorgen voor een trage internetverbinding. Dit kan je controleren via Instellingen > Algemeen > VPN- en apparaatbeheer. 

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Amy 

Hoi Amy,

Er staat geen VPN actief op mijn mobiel, dus dat is denk ik helaas niet de oplossing.

Ik stuur nu de gegevens in een privebericht. Hartelijk dank alvast!

Hallo Simyo,

Het is alweer enige tijd geleden dat ik dit topic ben gestart, maar het probleem is helaas nog niet opgelost. 

Ik heb een fysiek sim kaartje aangevraagd, maar ook dat was niet de oplossing. Telefonisch contact met de servicedesk was helaas ook niet de uitkomst. 

Zijn er nog stappen die ik of Simyo kunnen nemen om dit probleem op te lossen? 

Reputatie 7
Badge +6

Weet niet wat je allemaal met Amy en de servicedesk besproken/uitgetest hebt.

Maar wat is het resultaat als je je nieuwe fysieke simkaart in een andere goed werkende mobiel stopt heb je dan dezelfde problemen? 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Dharios,

Bedankt voor je bericht. Inmiddels contact via mijn privébox en heb ik jouw gegevens gedeeld met de Netwerk Specialist. Voor nu is het even afwachten. 

Bedankt voor je reactie @Ron H!

Groetjes,
Amy

Reageer