Skip to main content
Hallo,



Ik was een tijdje geleden in België en ik had op mijn Simyo ingesteld dat ik internet heb in het buitenland en ik had mijn roaming aangezet en hij deed het niet. Nu ga ik volgende week naar Berlijn en zou ik dus wel graag op mijn 3g kunnen. Hoe krijg ik dit opgelost?
Hoi Liekedebruijn,



Welkom op het forum.



Jammer om te horen dat je in België geen gebruik kon maken van mobiel internet.



Volgens je aansluiting staan al je instellingen op het netwerk goed. Internetten in het buitenland zou geen probleem moeten opleveren.



Kan je aangeven van welke type toestel je gebruik maakt? Bij een iPhone hoor je de optie 'EU-internet' uit te staan. Als je deze ingeschakeld hebt is de kans groot dat internet in Berlijn (ook) niet werkt.



Voor de volledige instellingen voor de iPhone kan je een kijkje nemen op onze klantenservicepagina. Maak je gebruik van een Android telefoons, dan vindt je de instellingen op deze pagina.



Ik hoop dat je hiermee geholpen bent. Veel plezier in Berlijn!
Ik heb een Samsung galaxy s4 als telefoon, moet ik dan ook iets speciaals instellen voor Internet in berlijn ??
Hoi Liekedebruijn,



Je moet in elk geval zorgen dat 'Roaming' aan staat in je telefoon. Werkt dit niet, probeer dan een ander netwerk. Het is ook erg belangrijk dat je telefoon staat ingesteld zoals in de telefoonhulp staat omschreven. Mocht dit het allebei niet doen, wil ik je vragen om je Simyo simkaart even in een andere telefoon te testen of hij het daar wel in doet :)



Laat je me weten of het is gelukt?



Groetjes, Tiury

Reageer