Skip to main content
Waarom krijg ik een SMS dat mijn internet bundel op is terwijl er nog 190 MB van de 200 beschikbaar zijn?
Hoi gusa,



Staat die 190 MB op de Mijn Simyo app of webpagina of geeft je toestel dit aan?



De app heeft altijd vertraging, de SMS wordt direct bij het bereiken van 80% en 100% verstuurd vanuit het netwerk.



Om hoge buitenbudelkosten te voorkomen raad ik je aan om een extra bundel bij te kopen.



Ook is het goed om na t gaan waarom er zoveel MB's in korte tijd verbruikt zijn. De meeste smartphones geven inzicht in het verbruik per app.



Ook kan je het hoogverbruik voorkomen door op je toestel een plafond in te stellen, Android telefoons hebben dit standaard ingebouwd tegenwoordig en in de diverse stores zijn er ook apps te vinden die het dataverbruik in de gaten houden.



Let wel op dat als je nu een extra databundel koopt deze de overschrijdingen tot het moment van aankoop niet compenseert.
Hoi Frans,



de 190 MB is na 10 dagen nog steeds beschikbaar, dus dit lijkt een foutieve SMS maar hoe kom je er vanaf. Het kan toch niet zo zijn dat je bij een nieuw tegoed maar een half krantenartikel kan lezen?
Wacht even af wat de reactie zal zijn van de moderator. Franswon en ik net als jij klant, wij kunnen niet de systemen inkijken, een moderator wel.



Plaats eens een screen shot van de gegevens zoals jij ze ziet. Maskeer eventuele privé info.
Hoi Gusa,



Ojee, ik kan het me heel goed voorstellen dat je hiervan in de war raakt. Vreemd genoeg zie ik dat je gelijk hebt, je hebt nog 190 MB over en toch heb je een sms ontvangen dat je internetbundel op is. Hier lijkt inderdaad iets niet helemaal goed te gaan.



Je internetverbruik is sinds 20 juni ook niet meer bijgewerkt. Heb je sindsdien nog gebruik gemaakt van mobiel internet?



Ik heb dit in ieder geval doorgestuurd naar onze technische afdeling. Zij gaan onderzoeken waarom je deze sms hebt ontvangen. Geen zorgen, je kunt gewoon verder gaan met internetten. Je hebt nog 190 MB van de 200 MB over. Hou voor de zekerheid je verbruik goed in de gaten op Mijn Simyo.



Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?



Groetjes,

Samantha



@franswon en gusa, heel erg bedankt voor jullie hulp 🙂
Hoi Gusa,



Ik heb zojuist terugkoppeling gekregen van onze technische afdeling. Zij bevestigen dat deze sms'jes niet goed ingesteld stonden op het netwerk. Deze hebben ze weer goed gezet, dus vanaf volgende maand zou je ze weer op het juiste tijdstip moeten ontvangen.



Heb je hier nog vragen over?



Groetjes,

Samantha

Reageer