Skip to main content
Er is deze maand iets vreemds gebeurd met mijn internetbundel. Nog nooit ben ik boven de 500 mb uitgekomen. Nu ontving ik op 13 oktober van Simyo een sms dat ik 80% had verbruikt van mijn internetbundel, en direct daarna een sms dat mijn internetbundel op was! En als ik bij het verbruik van deze maand kijk, heb ik nog 221 mb tegoed! Wat is hier aan de hand?
De standen op de app worden met vertraging bijgewerkt, met een maximum van 3 a 4 uur. D berichten van 80 en 100% zijn realtime. Ik zou die laatste maar wel serieus nemen 😉 Al het verbruik na die berichten is buiten de bundel.
Dankjewel voor je reactie. Ik heb mijn internet gelijk op 13-10 uit gezet, er staan ook al kosten buiten de bundel. Maar ik heb niks bijzonders gedaan op internet en mijn huidige verbruik staat op 279 mb (binnen mijn bundel dus)!
Hoi Weerdje,



Wat vervelend dat er onduidelijkheden zijn omtrent je internetverbruik.



Wij krijgen jouw verbruik met een vertraging op het netwerk binnen, hierdoor is de weergave op Mijn Simyo niet altijd up to date. Om deze reden sturen we je een real-time sms-bericht op het moment dat je internetbundel voor 80% en 100% is verbruikt. Het is goed je na het ontvangen van deze berichten je internet hebt uitgezet.



Helaas mogen wij van de wet niet zien hoe jouw data is verbruikt. Wij registreren enkel het tijdstip en de hoeveelheid verbruikte MB's. Ik wil je daarom adviseren dit artikel te lezen, zo kom je erachter hoeveel data jouw apps gebruiken.

Ik wil je ook aanraden dit blog te lezen. Hierin wordt uitgelegd hoe je een Android-telefoon en een iPhone zo instelt, dat onnodig dataverbruik wordt voorkomen.



Laat je het weten als je hierover nog vragen hebt?



Groetjes,

Sean



@Raytje, bedankt voor je hulp!
Beste Sean, dankjewel voor dit bericht. Ik ga dit in de gaten houden als ik weer internet heb. Maar wat mij nog niet duidelijk is: waarom staat bij mijn verbruik van deze maand op MijnSimyo dat ik slechts 279 mb gebruikt heb? Dan is mijn bundel nog helemaal niet op! (Het voelt sowieso vreemd omdat ik nog nooit buiten mijn internetbundel ben gegaan en al jaren een bundel heb van 500 mb.)

Groet, Annette
Hoi Weerdje,



Ik snap dat deze vertraging tot verwarring kan leiden. Normaal gesproken is je verbruik op Mijn Simyo binnen 4 uur bijgewerkt. Ik heb je aansluiting erbij gepakt, en ik zie nu wel dat je volledige internetbundel verbruikt is. Kan jij dat nu ook zien?



We zijn er druk mee bezig deze vertraging te verminderen. Ik raad je daarom aan om de sms'jes aan te houden. Deze worden direct vanuit het netwerk verstuurd en zijn leidend. Dan kun je dit later op Mijn Simyo controleren.



Als je hier nog vragen over hebt, laat je dit dan weten?



Groetjes,

Samantha
Ja nu klopt het idd. Dankjewel Samantha.
Hoi Weerdje,



Wat fijn om te horen dat het nu klopt! Super!



Groetjes,

Jihane

Reageer