Skip to main content
Ik heb 3 dagen geleden 500MB bijgekocht omdat ik via sms gewaarschuwd werd dat mijn MB verbruik hoger zou worden dan mijn bundel. Volgens het overzicht in MijnSimyo had ik gisteravond (laatst gemeten gebruik) nog 529MB tegoed, maar vanochtend krijg ik sms'jes dat ik 'data verbruik zonder internetbundel' en het buiten bundel tarief betaal.

Kan het zijn dat de sms service niet op de hoogte is van mijn 500MB aanschaf? Het is nl. onmogelijk dat ik in een nacht meer dan 500MB heb verbruikt aangezien ik thuis op wifi zit. Wat is hier leidend, MijnSimyo of de sms'jes?
Hey stefans,



Als het goed is zijn er in totaal 4 smsjes als je een bundel aanschaft.

1ste smsje: binnen je maandelijkse bundel 80%

2de smsje: maandelijkse bundel 100%



3de smsje binnen gekochte bundel 80%

4de smsje: gekochte bundel 100%



Hierbij wil ik wel zeggen dat ik zelf prepaid heb en dus zelf geen ervaring heb met abonnement smsjes etc.

Daarom weet ik dit alleen van lezen en kan ik niet met 100% zekerheid zeggen dat het zo werkt.



Groet Paul.
De smsjes zijn leidend.



En dat je schrijft dat je nooit 500 MB hebt verbruikt omdat je op wifi zat klopt helaas ook niet helemaal. Wifi is een instabiele verbinding ten opzichte van je data verbinding. Mocht je wifi wegvallen of zeer zwak zijn, en je data verbinding staat ook aan dan gaat hij daarop vrolijk verder. En het meest lullige is dat je daar geen weet van hebt omdat je lag te slapen.



Mijn steeds herhaalde advies is om je data uit te zetten op het moment dat je met wifi bent verbonden. De 2e optie is je toestel op vliegtuigstand te zetten en daarna wifi aan. Nadeel daarvan is dat je dan telefonisch niet meer bereikbaar bent.



Tevens adviseer ik je deze blog te lezen. Daarin staat hoe je jouw toestel kan instellen om hoog verbruik te voorkomen.
Hoi stefans,



Welkom op het Simyo forum! :)



Wel vreemd dat je deze sms'jes vanmorgen hebt ontvangen. Ik zie inderdaad dat je op 13-11-2016 MB's hebt bijgekocht. Zo te zien heb je dit gedaan nadat je het 80% sms'je hebt ontvangen, klopt dat?



Ik zie dat je op dit moment nog 525 MB voor deze maand tegoed hebt. Ik moet hierbij wel zeggen dat het verbruik met een vertraging van ongeveer 3 tot 4 uur binnenkomt. Het kan dus zijn dat dit niet meer klopt. Heb je inmiddels al wel het 100% sms'je ontvangen? Dan is je maandelijkse bundel verbruikt, en maak je nu gebruik van je extra gekochte MB's.



Als je dit 100% sms'je nog niet hebt ontvangen, maak je nog gebruik van je maandelijkse bundel van 2000 MB. Dit maakt het juist alleen maar vreemder dat je deze sms'jes vanmorgen hebt ontvangen. Kun je een print screen van dit sms'je sturen? Dan kijk ik graag wat er aan de hand is.



Je verbruik is vanmiddag nog bijgewerkt, dus ik kan je in ieder geval verzekeren dat vannacht niet je hele bundel van 500 MB is verbruikt ;)



Stuur je me een printscreen van het sms'je?



Groetjes,

Samantha



@ PaulH en Raytje, heel erg bedankt voor jullie hulp 🙂
Hoi Samantha,



>>Zo te zien heb je dit gedaan nadat je het 80% sms'je hebt ontvangen, klopt dat?



ja dat klopt. Hierna heb ik (vanochtend rond 11:00u) kort na elkaar nog 2 sms'jes gehad. De eerste meldde "Je internetbundel is op". De 2e meldde "Hallo, je hebt data verbruikt zonder internetbundel. Je betaalt nu het buitenbundel tarief". Met name dat 2e sms'je is vreemd. Het lijkt erop dat jullie sms-service geen notie heeft van bijgekochte MB's. Dat ik in een nacht en een ochtend meer dan 500MB zou hebben verbruikt is ondenkbaar; dat ik net over mijn 'normale' grens ben gegaan veel waarschijnlijker. Overigens is mijn laatst gemeten verbruik na 24 uur nog niet bijgewerkt. Anyway, ik ga ervan uit dat ik voorlopig nog op de extra 500MB kan teren. Dank voor de antwoorden!
Hoi stefans,



Wat gek dat je een sms hebt gekregen dat je nu internet verbruikt buiten je bundel. Ik zie namelijk dat je inderdaad alleen je normale internetbundel hebt verbruikt. Je hebt nu nog ruim 460 MB over van de extra MB's die je hebt bijgekocht,



Houd er trouwens rekening mee dat je internetverbruik alleen wordt bijgewerkt als er verbruik plaatsvindt. Volgens mijn gegevens is je laatste verbruik geregistreerd op 17 november 2016 om 15:44 uur.



Zou je ons trouwens nog een printscreen van de laatste sms kunnen sturen, waarin staat dat je internet buiten je bundel verbruikt? Ik zoek het dan voor je uit.



Laat je mij dit weten?



Groetjes,

Asma

Reageer