Skip to main content
edit door @Thomas  17 juli 2018: De APN instellingen zijn inmiddels veranderd. In dit filmpje leggen we uit hoe je jouw iPhone instelt en voor Android hebben we dit filmpje.



Ik heb nu al een week geen internet, zelfs na de klantenservice te bellen en 2 nieuwe simkaarten in mijn telefoon te doen, werkt het nogsteeds niet, alle instellingen staan goed, ook het apn. Maar internet in Nederland EN buitenland doet het nogsteeds niet. De simkaart van mijn moeder doet het wel, dus het ligt niet aan mijn telefoon. Graag help hierbij want heb nu al een week geen internet.
Vertel ons eens welk merk en model telefoon je hebt. Is wat makkelijker naar mogelijke oplossingen zoeken.
ZTE axon 7
Ik lees de specificaties van deze telefoon en zie dat deze band 20 mist voor gebruik van 4G op het KPN netwerk. Al zeggen andere sites weer dat er wel een Band 20 is. Dit zou betekenen dat je wel op 3G zou moeten kunnen. In Android 7 ga je naar instellen > mobiele netwerken en in de instellingen daar kun je de netwerk modus aanpassen naar alleen 3G.



Ik neem teven aan dat je wel kan bellen en gebeld kan worden?



Dit zouden de juist APN instellingen moeten zijn, ook voor in het buitenland;



APN: portalmmm.nl

Gebruikersnaam: KPN

Wachtwoord: gprs / GPRS
Hi Marc2808



Welkom op het Simyo Forum!



Wat onhandig dat je geen werkende internetverbinding hebt met je telefoon! Goed dat je al zoveel actie hebt ondernomen, jammer om te lezen dat dit nog niks heeft uitgehaald. Ik zie dat de instellingen op je simkaart allemaal correct staan. Heb je de problemen sinds je gebruik maakt van je nieuwe toestel?



Bedankt voor het uitzoeken van de specificaties van de telefoon, Ray! Ik heb het ook even opgezocht en ik zie inderdaad terugkomen dat de ZTE axon 7 aardig wat problemen met een 4G verbinding heeft. Maakt je moeder gebruik van 3G? Want dat zou kunnen verklaren dat haar simkaartje het wel goed doet in jouw toestel. Zou je de APN instellingen en de tips die Ray heeft opgeschreven kunnen toepassen? Ik hoor graag of je dan wel internet kan gebruiken :)



Groetjes,

Niels

Reageer