Skip to main content
Beste Simyo,



Ik heb mijn telefoon geupgrade, daarom heb ik een nieuwe sim moeten aanvragen (micro sim). Deze is geactiveerd en internet staat aangevinkt. Op mijn oude sim en toestel werkte internet prima, gewoon standaard KPN profiel.



Echter op mijn nieuwe toestel (Homtom ht17 met android 6) zwijgt het internet in alle talen. De default KPN apn instellingen werken niet. Dus zoals hier via de FAQ een nieuwe eigen profiel aangemaakt met de juiste setting, werkt ook niet. Ook de instructies van de KPN site gevolgd en hiervoor nog een APN profiel aangemaakt, geen internet.



Er verschijnt wel een 3G icoon bij de verbinding.



Wat nu?
Hoi Martine_k77,



Welkom op 't Simyo Forum!



Wat onhandig dat je internet het niet doet! Ik kan me goed voorstellen dat je heel enthousiast bent om je nieuwe telefoon voor alles te kunnen gebruiken, dus dan is het natuurlijk balen als je 3G niet werkt. Ik heb je aansluiting er meteen bij gepakt, en een reset uitgevoerd op je internetoptie. Hiermee haal ik eventuele verstoringen uit je internetverbinding, Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk doet je internet het dan wel weer!



Je gaf aan dat je vorige simkaart het in je vorige telefoon wel goed deed, maar hoe zit dat als je een andere simkaart in je nieuwe telefoon plaatst? En wat als je je nieuwe simkaart in een oude (of andere) telefoon plaatst? Kun je dan wel internetten, of lukt het daarmee ook niet? Dat is handige informatie om te achterhalen waar de kern van het probleem zich bevindt.



Laat je me weten hoe dit loopt?



Groetjes,

Jihane
Okay gaan we eens testen
Super! We wachten je update af :)



Groetjes,

Sean

Reageer