Skip to main content
Ik heb 3 simyo abbonementen maar het lukt mij niet om met een van de 3 internet te laten werken in het buitenland (Belgie en Frankrijk) De internet knop voor Nederland als ook buitenland heb ik aanstaan,ook heb ikke toestellen meerdere keren afgezet.Alles zonder resultaat! Wat zie ik over het hoofd?Kan iemandmij helpen want dit wordt zo langzamerhand aardig frustrerend
Staat data roaming aan bij mobiele netwerken?
Als je het toestel afzet is het logisch dat je geen internet hebt 😃.



Maar even serieus, welk toestel heb je? Kun je in het buitenland wel bellen? Werkt internet in Nederland wel?
En de volgende vraag is staan de Internet instellingen op de telefoons . Dus doorloop voor de zekerheid toestelhulp.

Er hoeft maar iets niet juist ingesteld en dan kan het al niet werken.

Handmatig instellen internet.



https://www.simyo.nl/klantenservice/gebruiken-instellen-34/internetinstellingen-53/telefoons-395



Je omschrijving is erg summier.
Het gaat om een iPhone 4 en 5 een Ipad eveneens van apple. In Nederland werkt alles ok. en telefoneren en sms is ook in het buitenland geen probleem.....

gr Bas
Hartelijk dank Friesian voor je reactie,

Ik heb alle nog eens nagelopen . Mobiele data staat aan, Roaming aan, Eu -internet staat uit. Is mij geadviseerd, maar aan of uitheeft ook niet geholpen. Bij de Simyo instelling op de site stond internet Buitenland oorspronkelijk uit, maar ik heb hem een week geleden aan gezet. Dus nog steeds zonder resultaat
Een moderator kan nog wat extra, dus ff wachten op diens reactie. En anders even een buitenlandse prepaid sim testen/halen.
Hoi BasDiemer,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat vervelend dat je niet kunt internetten in het buitenland! Ik heb je aansluiting die gekoppeld is aan dit forumaccount (eindigend op 04) erbij gepakt, en een reset uitgevoerd op de internetoptie. Wil jij dat toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen?



Als dit niet werkt, dan raad ik je aan om je APN-instellingen even door te nemen. Dit doe je door gebruik te maken van onze handige Toestelhulp pagina. Je klikt hier op jouw toestel, en vervolgens kies je ervoor om je internetinstellingen aan te passen.



Ten slotte raad ik je nog aan om je simkaart(en) in een ander toestel te stoppen en andersom. Werkt het dan nog steeds niet? Dan weet je dat het waarschijnlijk een simkaart-issue is.



Hou je me op de hoogte?



@ Friesian en Wimj12: Bedankt voor de reacties! :)



Groetjes,

Jihane

Reageer