Skip to main content
Goedemiddag, ik heb zeer slecht internet zowel met 3 g als met 4 g. Ik heb een lenovo telefoon.

Alvast bedankt voor je reactie,

Eric
Behalve de mededeling dat je slecht bereik heb zie ik geen vraag?



Maar dan heb ik er wel een paar..



1. Heb je dit overal of op een bepaalde locatie?



2. Heb je dit ineens of altijd al gehad?



Ik heb ook 2 tips;



1. Zet je telefoon eens uit, wacht 10 minuten en zet hem weer aan. Verbeterd?



2. Doe eens een kruistest. Jouw simkaart in een andere telefoon en andersom. Wat is het resultaat?



Je kan ook je dekking bekijken of kijken of er misschien een storing is op jouw postcode.



Laat je de uitkomsten weten?
Hoi Ray, dank voor je reactie.

Ik heb nergens 3 of 4 G. Dit is gekomen nadat ik mijn nieuwe simkaart in gebruik heb genomen. Ik heb al een paar x mijn telefoon uit gezet en een minuut of tien gewacht. Helaas zonder resultaat. Ook een ander simkaart werkt niet.
Hoi Eric,



Welkom op het Simyo Forum!



Oh, jee! Wat jammer dat je geen internetverbinding meer kunt maken! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en een reset uitgevoerd op je internetoptie. Hiermee worden de instellingen opnieuw aangemeld op 't netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?



Als dat niet werkt, raad ik je aan om je internetinstellingen na te lopen met behulp van de Toestelhulp tool. Je kunt dan stap-voor-stap nakijken of alles goed staat.



Nog steeds geen internet? Wil je dan je simkaart in een ander toestel stoppen en kijken of dat wel werkt?



Verder zie ik dat je 4G-optie uitstaat. Je hebt dus alleen 3G. Je kunt 4G aanzetten door in te loggen op Mijn Simyo en dan te surfen naar Instellingen > Abonnement > Bundels aanpassen. Dan vink je alleen 4G aan.



Lukt dat zo?



Groetjes,

Jihane
Hoi Jihane, de reden dat 4G uit staat is om te proberen of 3G wel werkte. Helaas is dit niet het geval. Ik ga nu mijn telefoon uitzetten en over 15 minuten zet ik hem weer aan. Ik zal dan ook via mijn Simyo de optie 4G weer aanzetten.

Bedankt voor je reactie,

Eric
Hoi Eric,



Ik ben benieuwd! Hoe staat het er nu voor?



Groetjes,

Jihane
Er lijkt wel een verbetering te zijn. Ik heb het nog niet echt kunnen controleren. Maar wat ik tot nu toe gezien hebt ziet er hoopvol uit.

Eric
Hoi Eric,



Dat klinkt al hoopgevend! Zodra je het goed hebt kunnen controleren, laat je het ons dan weten? :)



Groetjes,

Els
Hoi Els, inmiddels wat uitgebreider aan het testen geweest en helaas nog steeds weinig tot geen goede verbinding met internet helaas. Staat de lenovo in de toestelhulp?? Ik hem namelijk nog niet in die lijst zien staan volgens mij.

Eric
Hoi Eric,



Jeetje wat onhandig dat het nog niet werkt. Ik ga nu je simkaart in z'n geheel resetten. Hierbij wordt hij helemaal opnieuw aangemeld bij het netwerk, zou je je telefoon voor vijf minuten willen uitzetten?



Als je hierna je wifi uit zet, kun je dan wel internetten via 4G?



De Lenovo staat er helaas niet in op dit moment, wellicht kun je een telefoon selecteren met eenzelfde besturingssysteem? Gebruik je Android?



Groetjes,

Els
Ja ik gebruik Android
Dat is goed nieuws 🙂 Welke versie van Android? Want je kunt dan een toestel selecteren met ook die versie, zodat je grofweg dezelfde instellingen vindt.



Lukt dat zo?



Groetjes,

Jihane

Reageer