.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten?


Ik heb sinds gisteravond last van een storing. Ik kan alleen op internet via Wi-Fi. Bij instellingen > mobiele gegevens staat er: verbinding verbroken omdat de dienst niet beschikbaar is. HELP!?!
icon

Beste antwoord door Jihane 21 July 2016, 17:35

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi WillieFR,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je geen verbinding kunt maken met het internet! Begrijp ik goed dat het alleen het internet betreft? Ik heb meteen een reset voor je uitgevoerd. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en het daarna weer proberen? Hopelijk kun je dan wel weer gebruiken maken van je mobiele data!

Als dat niet werkt raad ik je aan om je APN instellingen even te controleren. Dit kun je doen met behulp van de Toestelhulp tool. Je klikt dan op je telefoon, en vervolgens op 'Internet'. Met handige plaatjes krijg je te zien hoe die instellingen zouden moeten staan.

Als ook dat niet werkt, dan kun je je simkaart tijdelijk in een ander toestel plaatsen en andersom. Op die manier kun je peilen waar het probleem zich precies bevindt.

Laat je het me weten?

Groetjes,
Jihane
Ik heb wel mb tegoed maar kan niet internetten heb geen beltegoed
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rofa,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je daardoor niet kunt internetten! Het klopt inderdaad dat als je beltegoed saldo € 0,00 is, je niet kunt internetten (al heb je een internetbundel!) De oplossing hiervoor is dus simpel: je hoeft alleen op te waarderen, en daarna kun je weer gewoon rustig verder internetten.

Heb je hier nog andere vragen over?

Groetjes,
Jihane
Nou ik ben klaar met simyo.. Doei
Reputatie 7
Wat een bijzondere reactie......
Hoi,

ik kan sinds een paar dagen ook niet meer internetten, overigens heb ik wel beltegoed. Hoe komt dit?
Kan mijn account ook gereset worden?
Volgens mij is dat bij elke provider zo, behalve als een data only sim hebt.
Ik heb nu een sim only abonnement. Stuk goedkoper. Heb in een maand tijd 30 euro opgewaardeerd. Vind ik echt teveel voor een prepaid
Reputatie 7
Ben je nu weg bij Simyo of niet? Je gaf aan 'klaar te zijn met Simyo. Doei.....'.
Ja ben nu weg bij simyo
Reputatie 7
Oh, oke. Wist je dat Simyo ook sim only heeft? En dat je van prepaid naar sim only je opgebouwde prepaid tegoed gewoon mee kunt nemen en in mindering wordt gebracht op je eerstvolgende maandelijkse factu(u)r(en)?
Ja dat had ook gekund maar mijn voorkeur gaat dan toch weer naar Vodafone.
Reputatie 7
Prima, gewoon even om te zien of je je overstap weloverwogen hebt genomen, omdat je van een overstap op emotionele gronden natuurlijk spijt kunt krijgen.

Veel plezier bij Vodafone!
Dankjewel
Reputatie 7
Badge +10
Hoi JetteJ,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat lastig dat je niet kunt internetten! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik heb jouw internetoptie meteen voor je ge-reset. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk kun je dan weer aan de slag! 🙂

Mocht dat niet werken, raad ik je aan om je APN-instellingen even te controleren. Dit kun je doen met behulp van de Toestelhulp tool. Je kiest hier jouw telefoon uit, en klikt vervolgens op 'Internet'. Dankzij handige plaatjes kan het haast niet fout gaan!

Als ook dit niet de oplossing blijkt te zijn, kun je altijd je simkaart in een ander toestel plaatsen en andersom. Op die manier kun je er gewoon achter komen waar 't probleem zich precies bevindt: in je telefoon of in je simkaart. Dan gaan we vanaf dat punt samen op zoek naar een gepaste oplossing!

@ Rofa: Jammer dat je over bent gestapt, Rofa! Mocht je je ooit bedenken, dan weet je ons te vinden ;)
@ RicoK: Dankjewel voor je aanvullingen! Super!

Groetjes,
Jihane

Reageer