Skip to main content
Goedemiddag,



Ik heb een tip!

De laatste tijd merk ik (ondanks dat ik dat uitgezet heb) dat er, als ik de telefoon niet gebruik, toch ongemerkt data weg is. Raar, zou eigenlijk niet moeten kunnen ook, maar waarschijnlijk ontkom je hier niet aan. Een hoop op de achtergrond, bla bla. Gelukkig krijg ik hierbij wel een melding dat mijn mb's op zijn en kan ik gelukkig actie ondernemen. Een pluim hiervoor (dit zou met bellen eigenlijk ook zo moeten zijn. En ja, dit kun je handig bijhouden, dat weet ik, maar loopt bij jullie ook vaak een dag achter. Dit is niet actueel.). Omdat ik er nog niet uit ben of ik mijn bundel moet verhogen of over moet stappen naar de concurrent omdat zij gewoonweg meer bieden op het gebied van 'belrevolutie', koop ik braaf mb's bij. Echter, kan ik alleen maar 500 dure mb's bijkopen die ik bij lange na allemaal niet nodig heb. En vaak ben ik deze een week later ook weer allemaal kwijt?! Dit is mij toch echt een beetje een doorn in het oog. Deze extra bijgekochte mb's zouden toch eerlijker wel geheel moeten blijven staan totdat deze op zijn?!

Ik zeg, het is maar een tip. Verder erg tevreden met de service van Simyo, daar scoren jullie weer hoger (maar ja, het gaat toch ook om de centen).



Groet,

Bea
Hey Bea,



Er is een manier op je data bij te houden, zal ik zo meer over zeggen.



Daarnaast heb ik dan wel prepaid en bij mij is er ook de mogelijkheid om 150 MB bij te kopen als bundel. Dus weet niet of dit bij jou ook het geval is maar kijk maar eens.



Ik heb zelf DataEye geïnstalleerd daar kan je per app aanklikken of hij data mag gebruiken en daarna kun je zien hoeveel data elke app gebruikt. Daardoor kun je zien door welke apps het zogenaamd weglekt.

Het is altijd onverstandig om zomaar data te gaan verbruiken zonder enige manier van beheer, nou moet ik zeggen dat de meeste smartphones dat ook niet automatisch hebben wat ik ook wel jammer vind. Maar daaarop dus deze oplossing je kan ook Onavo count gebruiken.

Ik hoop dat dit uw probleem oplost.



Daarnaast zal het ook geen nut hebben om over te stappen want dan verbruikt u dus nog steeds zoveel mb's.



Groet Paul
Hoi Bea,



Welkom op het Simyo Forum!



Ik snap je punt. Als je consequent 500 MB's bij koopt, dan is dat relatief duurder dan als die 500 MB's in je bundel gezeten hadden. Gelukkig kun je dit elke maand aanpassen. Als je niet zeker weet of je je bundel wilt vergroten, raad ik je aan om het een maandje te proberen. Als je na die maand toch vindt dat de bundel te groot is, kun je 'm altijd weer kleiner maken.



Omdat we elke maand weer beginnen met een schone lei, zijn alle MB's en minuten dan niet meer mee te nemen. Dit geldt ook voor de extra gekochte MB's. Zoals PaulH zegt kun je bij een Prepaid-aansluiting ook kiezen voor 150 MB. maar die optie bestaat bij een Sim Only abonnement niet. Sorry!



Wel kun je je data nauwkeurig in de gaten houden en op basis daarvan je bundel eventueel aanpassen. Ik raad je aan om dit artikel te lezen, want je vindt hier allerlei tips om je verbruik in de gaten te houden. En dit artikel is dan weer handig om je instellingen zodanig in elkaar te sleutelen, dat je 'automatisch verbruik' tot een minimum kunt verlagen.



Laat je 't weten als je nog andere vragen hebt?



@ PaulH, dankjewel voor je reactie!



Groetjes,

Jihane

Reageer