Skip to main content
Helaas ben ik er achter gekomen dat mijn Iphone 5 geen 4G ondersteund. Terwijl ik met Vodafone wel 4G had.

Hoe kan dat??

Ik wil mijn internet bundel aanpassen en nu geeft de site aan dat mijn contract per 1 oktober ingaat.

Wat te doen?
Vodafone gebruikt andere 4G frequenties dan KPN/Simyo, en dat zijn nou net de frequenties die de iPhone 5 ondersteunt. Ik heb ook een iPhone 5 dus ben ik bekend met deze irritante beperking, een reden voor mij om eens diep na te denken over de aanschaf van de nieuwe iPhone 6S. Die is wel compatibel met alle 4G frequenties.
Hoi Fe76, welkom op het Simyo forum 🙂.



Helaas heeft Apple bij het uitbrengen van de iPhone 5 geen rekening gehouden met verschil in het netwerk per land en per continent. Deze fout hebben ze gelukkig bij de 5s weten te herstellen 🙂. Alhoewel dit voor jou wel erg jammer is.



Omdat jouw abonnement gister is gestart, kun je inderdaad technisch gezien pas volgende maand je bundels voor het eerst wijzigen. Nu is het wel jammer dat je dan extra moet betalen voor die Flex 4G bundel. Ik zal deze kosten daarom handmatig van je factuur halen 🙂.



Is de uitleg zo duidelijk?



Groetjes, Tiury



Bedankt voor het antwoord Scotsman!

Reageer