Skip to main content
Ik was onlangs een weekje met vakantie in Het Vennebos bij Hapert.

Ik had daar totaal geen internet. Het 3G tekentje stond uit.

Ik moest dus noodgedwongen voor vier paar dagen een WIFI abonnement van € 20 nemen op het vakantiepark, terwijl ik een bundel van 1000 Mb heb. Ook buiten het vakantiepark in het nabijgelegen Eersel en Bladel kreeg ik geen verbinding.

Andere gezinsleden (met 4G toestellen) hadden wel internetverbinding.

Hoe kan dit?
Je kunt op onderstaande link het bereik peilen.

www.kpn.com/prive/mobiel/informatie/4g/dekkingskaart.htm



Had je helemaal geen bereik? Want het was denk ik goedkoper te bellen met Simyo ipv €20,- uit te geven
Hallo Raytje

Ik had helemaal geen internet bereik, wel telefoon.

Ik heb via jouw link de dekkingsgraad van KPN bekeken.

Ik heb de postcode van Het Vennebos ingetoetst en ik zat in het lichtblauwe dekkingsgebied.

Ik had dus ontvangst moeten hebben, maar helaas.........



Bedankt voor je reatie
Hoi iowa,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat vervelend dat je geen verbinding kon maken met het 3G-netwerk. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.



Ik heb een reset uitgevoerd op de instellingen van de simkaart. Kun je jouw toestel een kwartier lang uitgeschakeld laten en het vervolgens weer inschakelen?



Ik zie wel dat je de afgelopen tijd weer verbinding hebt met het internet. Ga je regelmatig naar dat gebied of was het een eenmalige trip? Voor nu zie ik dat alles correct staat.



Ik zie dat je al hebt gecontroleerd of er bereik is op het desbetreffende gebied op aanraden van Raytje. Dat zit gelukkig goed.



Kun je ons laten weten of het is gelukt met de bovenstaande adviezen?



Raytje, enorm bedankt voor je hulp!



Groetjes,

Ilias
Hallo Ilias,

Bedankt voor de acties die je inmiddels ondernomen hebt om het geschetste probleem in de toekomst te voorkomen.

Het was, voor zover ik dat nu kan inschatten, een eenmalig bezoek aan dit vakantiepark.

Ik zal mijn telefoon vanavond een kwartiertje uitzetten. Ik heb overigens gisteren de instructies van KPN voor het instellen van internet op mijn Lumia 530 uitgevoerd. Ik heb volgens deze instructie de APN voor internet ingeschakeld en bij APN "portalmmm.nl" ingevuld. Verdere velden leeg gelaten. Ik weet niet of er mee te maken kan hebben.



Met vriendelijke groeten,

IOWA
Hoi iowa,



Dit kan er zeker mee te maken hebben. Goed dat je de instellingen hebt nagekeken! Wanneer je je toestel ook nog eens uit en aandoet om de reset te voltooien zal het probleem vrijwel zeker opgelost zijn. Zo niet, dan horen we natuurlijk graag van je!



Groetjes,

Caspar

Reageer