Skip to main content
Beste forummers,



Vandaag wilde ik extra MB's bijkopen, omdat ik deze maand meer heb verbruikt dan normaal. Helaas wilde dit niet lukken, zodra ik op MB's bijkopen klik, kom ik weer terug op de overzichtspagina. Ik heb verschillende browsers (Chrome, Mozilla, Edge) geprobeerd maar zonder succes. Nu is het zo dat mijn officiële contract al was afgelopen en dat het stilzwijgend is verlengd. Wellicht heeft dit er iets mee te maken? Ik wilde sowieso een andere bundel gaan nemen maar deze kan pas volgende maand ingaan waardoor ik deze maand nog steeds met een probleem zit.



Heeft er iemand een oplossing?



Met vriendelijke groet,

chun4
Hoi Chun4,



Wat vervelend dat er verwarring is ontstaan over het bijkopen van MB's! Waar klik je precies op? Ik raad je aan om Google Chrome te gebruiken, omdat onze website het beste werkt daarmee. Ook is het verstandig om je cookies te verwijderen en je cache leeg te maken van je browser. Dit doe je door rechtsboven in Google Chrome te klikken op het icoontje met de drie horizontale streepjes. Zodra je hierop geklikt hebt, klik je op Instellingen en daarna op Geavanceerde instellingen weergeven. Op deze pagina kun je zowel je cookies verwijderen als je cache leegmaken.



Als dit eenmaal is gebeurd, log je in op Mijn Simyo. Hier zie je in je overzicht meteen een lichtblauwe balk met de volgende tekst: "Zit je niet zo lekker in je bundel? Koop direct MB's bij of Pas gratis je bundels aan." Als je klikt op 'Koop direct MB's bij", kom je bij de pagina waar je dit kunt bewerkstelligen.



Gaat er dan alsnog iets mis? Dan hoor ik graag wat dat precies is 🙂 Hoe meer informatie ik heb over het probleem, hoe gerichter ik je kan helpen met de oplossing. Laat je me weten of je er zo uit komt?



Groetjes,

Jihane
Beste Jihane,



Bedankt voor je reactie. Ik heb precies hetgene gedaan wat jij hebt beschreven maar het probleem is er nog steeds. Zodra ik op 'Koop direct MB's bij' klik, kom ik dus niet op de pagina waar ik zou moeten zijn. Als ik er op klik ga ik naar de overzichtspagina (waar ik dus al zat) en niet naar een pagina waar ik 500 MB kan bijkopen. Kort gezegd 'ververst' de pagina zich zodra ik op MB's bijkopen klik.



Met vriendelijke groet,

chun4
Inmiddels is het probleem opgelost. Mijn vermoeden dat je geen bundels kan bijkopen omdat het abonnement stilzwijgend is verlengd bleek te kloppen. Ik heb zojuist een nieuw jaarabonnement aangeschaft die volgende maand ingaat en daardoor werd het direct mogelijk voor mij om 500 MB extra te kopen voor deze maand.
Hoi Chun4,



Fijn dat het intussen is opgelost! Je abonnement is echter niet stilzwijgend verlengd 😉 Op het moment dat je contract afloopt, dan ben je contractvrij. Er verandert dan niets, behalve dat je elke maand kunt opzeggen. Het is dan ook apart dat het pas lukte om MB's bij te kopen nádat je verlengd had. Dat is zeker niet de bedoeling!



Ik zal dit doorgeven aan de mensen die gaan over de website. Ik zal aan ze vragen of ze willen uitvogelen wat er precies aan de hand was.



Heb je verder nog vragen?



Groetjes,

Jihane
Hoi Jihane,



Ik heb nog 1 vraag. Bij mijn overzicht staat dat mijn kosten in juli tot nu toe 17 euro zijn. Zou dit niet 15 moeten zijn (10 voor contractvrij + 5 vanwege extra MB)? Er is nu namelijk berekend dat het nieuwe contract is ingegaan van 12 euro + de 5 euro voor extra MB. Dat lijkt mij vreemd aangezien het nieuwe abonnement pas vanaf 1 augustus ingaat en niet nu al meteen.



Veel gezeik om 2 euro maar toch..:D

In ieder geval goed dat jullie gaan kijken wat er mis is met het bijkopen van MB's wanneer je je contract niet hebt verlengd.



Groetjes,

chun4
Hoi Chun4,



Ik snap dat je deze vraag nog stelt ook al gaat het 'maar' om €2 :)



Bij Simyo betaal je jouw abonnementskosten altijd vooraf. Dat betekent dat jij de kosten voor je abonnement in juli al betaald hebt in juni. Op je huidige factuur betaal je de bundel van augustus. Aangezien jij een wijziging gepland hebt staan voor 1 augustus, is het factuur bedrag hierop aangepast.



Maakt dit het wat duidelijker?



Groetjes,

Angela
Hoi Angela,



Helemaal helder, dank je wel voor je uitleg.



Groetjes,

chun4
Hoi Chun4,



Fijn dat het helemaal helder is nu 🙂 Laat je 't weten als je nog andere vragen hebt?



Groetjes,

Jihane

Reageer