Skip to main content
Waarom kan iik geen gebruik maken van voip via het SIP protocol? Ik zie via een controle programma dat sip poort 5060 voor UDP verkeer geblokkeerd is door Simyo. Wanneer ik via een VPN verbinding SIP wil gebruiken krijg ik wel een inlog maar kan nog niet bellen, dat kan aan de VPN liggen maar dat doet niet terzake.



Waarom blokkeert Simyo poort 5060 UDP verkeer?

De Nederlandse netneutraliteit wet verbiedt deze blokkade!

Waarom houdt Simyo zich niet aan de wet?
Begrijp ik goed dat je jouw mobieltje dusdanig wilt instellen dat je daarmee gebruik kan maken van het sip protocol?



Simyo zit op het KPN netwerk, het zal dus deze laatst genoemde zijn die de bewuste poort heeft gesloten en niet Simyo.
Klopt... Ik heb een voip programma op mijn telefoon staan wat prima werkte op het netwerk van mijn vorige provider en ook nu nog via wifi. Of Simyo nu op het KPN netwerk zit of niet doet niet terzake. Simyo is mijn provider en dan regelen zij het maar met KPN. Volgens de wet is Simyo aansprakelijk.
p.s. de reden dat ik dit wil gebruiken is dat ik dan ook bereikbaar ben op mijn huis telefoonnummer en dat is op dit moment even heel belangrijk...
Het is een al wat ouder artikel maar geeft wel antwoord op jouw vraag, tevens beantwoord het ook jouw claim dat de wet word overtreden. Simyo word ook genoemd in dit artikel.



http://webwereld.nl/mobility/78931-kpn-te-snel-beschuldigd-van-schenden-netneutraliteit
Dit artikel heb ik ook gelezen en is van jaren terug (2013). Feit is dat via een VPN verbinding wel een inlog mogelijk is op de SIP server en niet rechtstreeks via Simyo, wat overigens gewoon een dochter onderneming van KPN is. Wanneer dit probleem nu 3 jaar na dato van het artikel/onderzoek nog steeds niet is opgelost mag Simyo/KPN zich toch echt schamen...
MobileVoIP van Finarea, voorheen Betamax, werkt uitstekend samen met Simyo op mijn S5 Duos.
Maar je hebt waarschijnlijk een programma van MobileVoIP op je telefoon wat niet echt SIP gebruikt. Ik wil echt een SIP verbinding naar een Nederlandse SIP provider.
Op Windows draait dezelfde app via poort 5060, ik denk niet dat Finarea voor Simyo een aparte versie heeft. Op mijn S5-Duos heb ik, naar de Duitse provider, zojuist een verbinding opgezet en die werkt. Provider Easyvoip.com met poort 5060. De registratie ging in 1 keer goed.
Bij mij werkt uitbellen via een betamax clone ook maar een echte SIP aanmelding voor inkomend verkeer op sip.budgetphone.nl werkt niet. Lijkt me sterk dat het budgetphone domein geblokkeerd wordt of dat er geen peering is op ams-ix
Ik heb ook een inkomend nummer voor mijn Betamax clones, 2, die kreeg je vroeger gratis, met een zgn. nomadisch nummer, dus niet aan kengetal gekoppeld.



Ik ben ook lang moderator geweest op het, ter ziele gegaan, Voipbuster-forum.
Ja helaas...daar was ik te laat voor. Het gaat ook niet om uitgaand SIP verkeer. Betamax uitgaand werkt. Inkomend SIP UDP verkeer wordt geblokkeerd. Ik stel uw reacties ook op prijs, begrijp me niet verkeerd maar ik ben benieuwd naar een Simyo reactie.
Ik hoop dat de weekend-moderator je verder kan helpen!
Ik heb geen idee of die er is... Ik plaatste dit bericht omdat het dan maar gebeurt is. Ik heb nog erg veel te doen en moet het minimaal maandag eind van de middag werkend hebben. Ben nu zelf een stun-server aan het installeren op mijn huisadres. Misschien kan dat nog soelaas bieden. Maar bedankt voor uw reactie.
Hoi MPV,



Welkom op het Simyo forum.



Wat vervelend dat je met jouw Simyo aansluiting geen gebruik kunt maken van het SIP protocol.



Ik heb jouw vraag meteen doorgezet naar KPN en wacht momenteel op een terugkoppeling. Zodra ik deze heb ontvangen, laat ik het je meteen weten.



Bedankt voor je geduld en mijn excuses voor het ongemak.



Groetjes,

Sean



@Raytje en Franswon, onwijs bedankt voor jullie hulp heren!
Bedankt voor de reactie. Helaas werkt het technisch misbruiken van een stun-server als inkomende proxy ook niet op Simyo maar weer wel via VPN. Kan nu ook bellen maar wil niet continu een verbinding open laten staan. Dit kost me teveel dataverkeer...

Ik wacht de reactie van KPN, en jullie dus af...het zal toch gewoon moeten gaan werken...
Hoi MPV,



Wat vervelend dat het niet lukt! Ik heb nogmaals met KPN gesproken en morgen gaan we het één en ander testen.



Zodra we meer weten dan nemen we contact met je op!



Groetjes,

Ilias
Dag Ilias,

'morgen gaan we een en ander testen' is inmiddels 14 dagen geleden. Wat is de uitslag van de test?
Hoi Mpv,



Mijn excuses voor de late reactie.



KPN heeft ons laten weten dat dit niet bewust is geblokkeerd. Onze netwerkspecialisten willen graag onderzoeken waarom het bij jou niet werkt, en hebben daarvoor wat extra informatie nodig. Zou je me kunnen vertellen welke APN je gebruikt? Ik wil ook graag weten of het om het 06-nummer gaat waarmee je nu bent ingelogd. Als dit niet het geval is, dan zou ik graag in een privébericht het juiste nummer ontvangen en of je daarmee gebruik maakt van 4G. Laatste vraag: maak je gebruik van een App?



Alvast bedankt voor de aanvulling.



Groetjes,

Sean

Reageer