.

Beantwoord

Waarom kan ik geen gebruik maken van internet in het buitenland?

  • 8 August 2016
  • 3 reacties
  • 138 Bekeken

Ik ben 4 wkn interland geweest en had geen internet, foutje van mij ..ik had het aan moeten zetten. Afgelopen weekend naar Duitsland geweest ,gecontroleerd of het buitenland aan stond . Helaas voor mij kon ik de krant niet downloade en had geen internet toen ik het nodig hadden. Helaas dus op de telefoon van mijn vrouw (andere provider) moeten downloade net als in ierland. Heeft Simyo geen contracten in buitenland of doe ik iets verkeerd? Groet Wijo
icon

Beste antwoord door Ilias 9 August 2016, 16:52

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Wijo,

Ik denk dat het aan de instellingen van je telefoon of aan je simkaart ligt dat je geen internet in het buitenland had. Simyo, als dochter van KPN, heeft wereldwijd roaming-contracten, daar ligt het dus niet aan.

Enkele dingen die het controleren waard zijn:

Internet in het buitenland moet aanstaan op Mijn Simyo en op je mobiel.
Je moet verbinding hebben met een buitenlandse provider (toestel naar netwerk laten zoeken i.p.v. 'vast' op Simyo/KPN).
Je moet een Sim-only abonnement hebben, internet op prepaid werkt niet in het buitenland.
Nadat alles goed staat is het verstandig je toestel te herstarten.

Als dit alles goed is zou het internet in het buitenland horen te werken.

Heb je toch nog geen internet dan is het verstandig een 'kruisproef' te doen, jouw simkaart in een andere, simlockvrije, mobiel en de simkaart van die mobiel in die van jou, hiermee controleer je of de simkaart of het toestel de oorzaak is.

Is het de simkaart laat het dan even weten, dan kan een moderator je simkaart opnieuw aanmelden op het netwerk.

Succes.
Ga ik proberen.ben helaas pas september in buitenland!
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Wijo,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat enorm vervelend dat je geen verbinding hebt kunnen maken met het internet in het buitenland! Dat is niet de bedoeling.

De instellingen op je aansluiting staan in principe goed. Desalniettemin heb ik een reset uitgevoerd op de instellingen van je simkaart. Als je jouw toestel voor tien minuten kunt uitschakelen en daar weer kunt aanzetten, verwacht ik dat het probleem is verholpen. Wel jammer dat je het niet direct kunt controleren!

Een kruisproef, zoals Franswon heeft aangegeven, is enorm handig! Dit kan je echter ook pas in het buitenland uitvoeren. Aan de hand van deze kruisproef kunnen we vaststellen of het ligt aan de simkaart of aan (de instellingen van) het toestel.

Laat je het weten?

Dankjewel voor je hulp, Franswon!

Groetjes,
Ilias

Reageer