Skip to main content
Gisteren had ik nog 138 van de 200 MB, nu blijkt het ineens helemaal op te zijn. Volgens mij onmogelijk! Heb niets anders als gewoonlijk gedaan en heb nog nooit mijn 200MB opgemaakt. Hoe kan dit, is hier een verklaring voor? Nog meer als 20 dagen te gaan!
Ja, dit gebeurde mij ook. Op 30 juni nog een tegoed van ruim

350 mb en `s-nachts alles op met overschrijding van duizenden mb en 50 euro extra kosten. Advies Simyo is uitschakelen tijdelijke data op de telefoon, maar hoe ?
Dat je bundel ineens sneller gaat dan normaal kan vele oorzaken hebben. Het ligt een beetje aan wat voor telefoon je hebt (Android, Apple, of Windows Phone) maar vaak is het standaard zo dat je Apps automatisch worden bijgewerkt. Stel dit dus zo in dat dit alleen bij Wifi kan. Dit geldt ook voor telefoonupdates en je synchronisatie instellingen.



Laat je 3G ook niet aan als je de telefoon heel lang niet gebruikt, bijvoorbeeld bij het slapen.



Advies Simyo is uitschakelen tijdelijke data op de telefoon, maar hoe ?




Dat doe je op je persoonlijke Mijn Simyo pagina, tabblad instellingen en dan Internet op je mobiel uitzetten.



PS: Lees dit topic ook eens door: klik hier en de daarin doorverwijzingen naar de blogs om te besparen.
Dank je wel voor je reactie, ik heb een iphone 4s.

Ik heb gisteren al uitgebreid gekeken en nog steeds geen oorzaak gevonden. Wel meteen gebeld met Simyo, zij konden zien dat er dinsdag van 17-17.30 uur meer als 400 MB was gebruikt.

Heel vreemd, aangezien ik deze telefoon al zeker een jaar gebruik en ook het simyo abonnement. Nog nooit in al die tijd ben ik over mijn MB's heen gegaan. Bovendien was ik op mijn werk en dan gebruik ik mijn telefoon minimaal.

Ik zal nog wel even naar de synchronisatie instellingen kijken.
Nog nooit in al die tijd ben ik over mijn MB's heen gegaan. Bovendien was ik op mijn werk en dan gebruik ik mijn telefoon minimaal.



Ik zou alles eens nakijken;



- Kunnen apps automatisch worden bijgewerkt. Dus ook via 3G



- Kunnen telefoon updates (dus van Apple) binnen komen via 3G.



- En inderdaad kunnen apps en andere onderdelen synchroniseren via 3G.



En als je telefoon verbonden is via Wifi, zet dan je data verbinding uit. Zo kan er geen ongeoorloofd verbruik zijn als je Wifi verbinding wegvalt.





PS: Lees dit topic ook eens door: klik hier en de daarin doorverwijzingen naar de blogs om te besparen.




Dit al gedaan?
Hoi Wil08ma, welkom op het Simyo forum 🙂.



Wat vervelend dat je telefoon zonder dat je het door had toch behoorlijk wat Mb's heeft verbruikt. Dit kan zoals Raytje al terecht aangeeft veel oorzaken hebben, waar wij zelf geen zicht op (mogen) hebben. Gelukkig staan er een hoop tips in dit topic, zodat je in elk geval ervoor kunt zorgen dat je dit niet meer overkomt.



We hebben overigens sinds gister de mogelijkheid om MB's bij te kopen. Omdat er inderdaad nog een behoorlijke maand voor de boeg ligt, lijkt me dat geen slecht plan. Lees hier hoe je die aanschaft.



Heb je iets aan de bovenstaande tips van Raytje?



Groetjes, Tiury



Bedankt voor het antwoord Raytje!
Zoals altijd graag gedaan.



Moet nog even wennen aan de bijkoop optie 🙂
Wij ook Raytje 😉! Het is in zulke situaties wel heel erg fijn om iemand een alternatief te bieden. Zo hoeven klanten niet een hele maand zonder internet te zitten!
Dat zeker.. Hopen dat Wilma er wat aan heeft 🙂

Reageer