Skip to main content
Ik heb een mifi-router aangeschaft voor o.a. gebruik in buitenland. Om deze alvast uit te proberen in Nederland heb ik er een (werkend) Symio prepaidkaartje ingezet. Om te kunnen internetten heb ik op 1 november er voor de eerste keer een Internetbundel opgezet van 500Mb. Dat was om 19.00 uur. Ik kreeg netjes een melding dat de bundel t/m 30 november geldig was. Om 19.09 uur krijg ik echter een e-mailtje van Symio (via een andere WiFi-verbinding) dat deze Internetbundel verlopen is. Pardon? Ik had de Mifi-router nog niet eens verbonden met het netwerk! Inmiddels werkt Internet via de Mifi-router wel maar nu ben ik bang dat ik Mb's buiten de bundel aan het verstoken ben. Ik kan het nog niet aan de verbruikscijfers zien (die lopen altijd achter). Hoe zit dit nu? Gebruik ik nu de bundel of niet?
Net mijn verbruikscijfers bekeken. En ja hoor, wat ik al vreesde, de Mb's vallen buiten de Internetbundel!

Hoe kan dit nou? Mijn 500Mb Internetbundel is dus binnen enkele minuten verlopen zonder dat ik daar ook maar 1 bit van heb kunnen verbruiken!?!
Hoi Surfneut,



Welkom op het Simyo Forum! !



Wat vervelend dat je bundel vrijwel meteen op was! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat de einddatum van je bundel niet klopte. Het had 30 november moeten zijn, maar het systeem vulde dat in als 30 oktober. Hierdoor leek het alsof je bundel vrijwel meteen op was, wat helemaal niet geval is geweest! Mijn excuses hiervoor - dat is zeker niet de bedoeling geweest.



Ook zie ik in je verbruik dat je echt die MB's niet op hebt gemaakt. Geen zorgen dus 🙂 Ik ga dit voor je oplossen. Ik ga € 7,50 aan je beltegoed-saldo toevoegen. Daar kun je opnieuw een bundel mee aanschaffen. Ik ga ervan uit dat het dan helemaal goed gaat!



Wat vind je van deze oplossing?



Als je nog andere vragen hebt, dan weet je me te vinden.



Groetjes,

Jihane
Hoi Jihane,

Dankjewel voor jouw actie! Het toevoegen van de waarde van mijn onbruikbare bundel aan m'n beltegoed-saldo vind ik een prima oplossing.

Ter lering en vermaak:

Ik heb meteen weer een nieuwe databundel gekocht uit m'n beltegoed-saldo. Nu zie ik inderdaad staan dat de bundel geldig is t/m 2 december 23.59 uur. De vorige keer was dat niet zo, ik kreeg toen een 'bundel verlopen' melding. Het vreemde van de vorige keer was dat in die oranje meldingsbalk die onderin verschijnt wel stond dat de databundel t/m 30 november 23.59 uur geldig was!

Maar goed, de Mifi-router werkt nu naar behoren en verstookt z'n Mb's uit de bundel zo te zien.

Dus nogmaals bedankt voor de hulp, maar toch vind ik het vreemd dat het systeem in een geautomatiseerd proces (mag ik hopen) tot de conclusie komt om een verkeerde einddatum in te vullen. Klusje voor de IT'ers?
Hoi Surfneut,



Fijn dat je blij bent met de oplossing! 😃 Je hebt gelijk, het was een systeemfout die ook meteen voor je opgelost is. Het was even een raadsel omdat dit soort dingen zo goed als nooit gebeuren. Gelukkig hebben we de bug gevonden en weggeschopt.



Mocht je nog vragen hebben, dan kun je die altijd stellen!



Groetjes,

Jihane

Reageer