.

Beantwoord

Waarom is mijn Dataverbruik niet 'realtime' inzichtelijk?

  • 17 November 2016
  • 3 reacties
  • 234 Bekeken

Simyo adviseert het volgende: We raden je aan om regelmatig je beltegoed te checken via Mijn Simyo en voor je internetverbruik een MB meter App te downloaden.

Dit advies volg ik regelmatig op.Maar helaas is regelmatig bekijken van tegoed niet een weergave van de werkelijkheid. Dit aangezien pas meer dan 10 uur later het daadwerkelijke verbruik inzichtelijk. Oftewel het verbruik in de app of online is niet de realiteit.

Elke dag is het weer een verassing of ik al over mijn bundel heen ben. Indien dit dan ook zo is, lopen de kosten aanzienlijk op.

Ik heb op deze wijze totaal geen controle over mijn verbruik en dit is alles behalve transparant.

In de afbeelding is aangetoond hoe dit weergeven wordt in de app.

Laatst bekende gegevens in de app/online: woensdag 16 november om 17.35u
Moment van raadplegen databundel/verbruik: donderdag 17 november om 13.45u

Kan iemand mij uitleggen waarom dit is?
icon

Beste antwoord door Asma 18 November 2016, 10:23

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hallo MarcJ,

als je een goede app hebt of lokaal op je telefoon kijkt zou je het gebruik live moeten kunnen zien.

Als je dus op android bij Instellingen>datagebruik kijk heb je 2 dingen:
1: Je kan zien wat je gebruik is.

2: Je kan een waarschuwing en een limiet zetten.
Ik zou de limiet afstellen op je abonnements data.

Daarnaast zou je met een app, ik weet niet welke je gebruikt maar ik gebruik DataEye gelijk het gebruik moeten kunnen zien. Dat zijn 2 overduidelijke manieren om niet over je gebruik heen te gaan
Ik weet niet waar het bij jou fout gaat.
Daarbij is de app en de site van simyo inderdaad niet betrouwbaar, maar hier kan Simyo naar mijn inzicht weinig aan doen door de tussenkomst van KPN netwerken.

Groet Paul.
Simyo gebruikt het netwerk van KPN en krijgt de gegevens van KPN met vertraging binnen. Deze gegevens moeten eerst worden verwerkt en kunnen dan pas worden bijgewerkt op Mijn Simyo en de app.

In aanvulling op wat PaulH schrijft zou ik je bijvoorbeeld Onavo Count adviseren. Stel deze in op een limiet van 75 - 80%.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi MarcJ,

Wat leuk dat je hier bent. Welkom op het Forum! :D

Het klopt dat je verbruik op Mijn Simyo en de App vertraagd wordt bijgewerkt. Dit komt omdat wij de verbruiksgegevens vertraagd krijgen aangeleverd van KPN. Om goed inzicht te krijgen in je internetverbruik, kun je het beste een App downloaden. Hier is Onavo Count een goed voorbeeld van. Voor meer informatie over meer inzicht in je verbruik, kun je onze blog lezen.

Laat je mij weten of het lukt zo?

@ PaulH en Friesian, bedankt! :D

Groetjes,
Asma

Reageer