Skip to main content
Hallo,



Het is me opgevallen dat ik de laatste weken een stuk minder 4G bereik heb (Noord Brabant). Mijn toestel schakelt slechts zelfden meer over naar het 4G-netwerk, maar blijft op 3G "hangen".

- Ik heb 4G aan staan in "Mijn Simyo"

- Ik heb de simkaart in twee andere 4G smartphones getest, zelfde euvel;

- Toestel staat ingesteld op 4G

- Zelfs in Tilburg centrum (normaal volle bak 4G) blijft ik hangen op 3G

- Euvel doet zich overal voor (niet plaatsgebonden)



Zeg twee maanden geleden had ik (met hetzelfde toestel) bijna overal 4G....

Is er iets mis op het netwerk?
Hoi Dreamland, welkom op het Simyo forum 🙂.



Er was helaas iets aan de hand met de 4G snelheid en het overschakelen naar 3G, sinds we de snelheden omhoog hadden gegooid voor alle klanten. Dit hebben we vandaag weten op te lossen!



Om dit door te voeren op je simkaart, dien je je telefoon voor 15 minuten uit te zetten. Maakt dit geen verschil, adviseer ik je om je telefooninstellingen langs te lopen, met behulp van onze toestelhulp.



Laat je me weten of dit heeft geholpen?



Groetjes, Tiury
Hoi Tiury,



Je advies opgevolgd en toestel (Lumia 640) ruim een twintig minuten helemaal uitgezet. Helaas nog steeds alleen maar 3G (Tilburg Centrum)... Voor de zekerheid nogmaals de APN instellingen nagelopen, ze staan toch echt goed :-)

Heb je nog meer tips voor me?



Groet Dreamland
Ter aanvulling, een aantal uren en locaties verder nog geen 4G mogen verwelkomen, ik kom niet verder dan 3G/HSDPA. Ook toestel uit/aan helpt niet.
Zelfde hier
Ah heb weer 4g.:)
Sinds vanmorgen 08.00 lijk ik weer constant 4G te hebben, vooralsnog lijkt het issue dus opgelost... Simyo bedankt voor de snelle service!
Hoi Dreamland en joli4,



Fijn dat het weer lijkt te werken :$

Mochten jullie weer een mindere verbinding ervaren, dan houden we iedereen in dit topic op de hoogte.

Reageer