Skip to main content
Hallo,



Afgelopen dagen heb ik zeer slecht bereik, op zijn best de edge verbinding, terwijl mijn bundel voor 3g is. De instellingen van mijn telefoon staan zo ingesteld dat de telefoon het signaal van 2g/3g en 4g op zou moeten pikken, maar ik ontvang enkel 2g. Stel ik hem in op enkel 3g, dan valt het signaal helemaal weg. Wat kan ik doen om dit op te lossen? Ik heb de indruk dat het probleem niet van mijn kant komt, omdat er geen enkele aanleiding is voor dit probleem.





Alvaat bedankt!
Hoi Bobg,



Je kun op de site van KPN (link hieronder) zien of er misschien een Storing is op jouw postcode.

https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen.htm



Brengt mij meteen tot de 1ste vraag. Heb je dit overal of alleen op een bepaalde vraag,



Mocht de link niks verklaren doe dan een kruistest. Dat houd in jouw sim in een andere telefoon en vice versa. Daarmee kun je uitsluiten wat de oorzaak kan zijn sim of telefoon.



Laat je de uitkomsten weten?
Hallo Raytje,

Er is geen storing in mijn regio. Ik zoek spoedig een telefoon waar mijn sim kaart in past en zal de resultaten hier plaatsen.
Hoi Bobg,



Welkom op het Simyo forum!



Wat vervelend dat je problemen hebt met je internetverbinding. Er zijn inderdaad geen storingen in jouw regio bekend en je instellingen staan ook juist. Ik heb voor de zekerheid jouw simkaart opnieuw aangemeld op het netwerk. Zou jij je telefoon even uit en weer aan willen zetten?

Als dit geen effect heeft, dan wil ik je net als Raytje een kruistest aanraden. Zo kunnen we erachter komen wat de oorzaak is.



Hou je ons op de hoogte?



Groetjes,

Sean



@Raytje, bedankt voor je hulp!
Het probleem lijkt plotseling uit zichzelf verholpen te zijn. Bedankt voor de hulp!
Hoi Bobg,



Haha! Soms is een oplossing gewoon door er tijd overheen te laten gaan. Mysterieus, maar efficiënt.



Ben blij dat het is opgelost!



Groetjes,

Ilias

Reageer