Skip to main content
Beste simyo,



Elke maand zit ik over mijn kosten heen van mijn bundel. Voor mij wordt het een beetje een duur grapje. Ik vind het vervelend dat mijn internet niet stopt als ik over mijn bundel heen ben. Julie waarschuwen daarentegen wel goed als mijn internetbundel op is. Maar om een of andere reden klik ik het gewoon weer aan of word het automatisch ingeschakeld, en vergeet het weer uit te zetten. Hierdoor ga ik vaak over mijn bundel heen. Kunnen julie niet het internet afsluiten? Sommige internetproviders sluiten het internet af als je op je limiet bent. Daarom wil ik momenteel overstappen. Maar ik zie wel verleiderlijke deals bij julie als ik mijn contract verleng. Het punt is dat ik het persoonlijk vervelend vind en niet relaxed dat ik over mijn bundel heen kan gaan. Is hier wat aan te doen?



MVG,



Björn
Hoi Björn,



Simyo stelt geen blokkade in als je bundel op is. Meest simpele verklaring daarvoor is dat je anders verstoken bent van internet. Wat Simyo wel aanbied is het bijkopen van MB's (5 euro voor 500MB) en het verhogen van je bundel als je structureel over je bundel heen gaat. Dit laatste lijkt mij dan het meest aanbevolen en dat kan dus ook zonder een contract verlenging.



Je zou ook kunnen bekijken of er misschien een andere reden is waardoor je maandelijks te kort komt. Lees onderstaande link eens door, misschien heb je er wat aan.



https://forum.simyo.nl/internet-62/faq-mijn-internet-verbruik-hoog-zijn-2989
Hoi bjurn1080



Welkom op 't Simyo Forum!



Wat vervelend dat je steeds over de bundel gaat! Ik snap dat 't vervelend is.



Helaas is het geen optie om internet af te sluiten voor de klanten als de bundel op is. Wellicht is dit een idee voor de toekomst, maar voor nu is dat iets wat niet zal veranderen. Wij raden klanten altijd aan om Mijn Simyo in de gaten te houden en adequaat te handelen op de waarschuwingsberichten die wij versturen naar de klanten. Je kunt dan heel gemakkelijk eventueel 500 MB bijkopen om buitenbundelkosten te voorkomen of via Mijn Simyo de internetoptie uitschakelen.



Ik zie dat je slechts gebruik maakt van een bundel van 200 MB, dit is best weinig. Ik raad je inderdaad aan om je bundel te verhogen. De bundel is namelijk niet passend bij jouw gebruik van internet. Hierbij kun je verlengen! Voor slechts € 6,- heb je al 500 MB + elke maand 500 MB gratis! Totaal dus 1000 MB voor slechts € 6,-. Een euro duurder dan het bedrag dan dat je nu betaald voor de bundel met 800 MB meer!



Dit lijkt mij de enige mogelijkheid om verdere buitenbundelkosten te voorkomen in combinatie met het adequaat reageren op onze waarschuwingsberichten en de informatie die staat op Mijn Simyo. Verder raad ik je aan om onze blog door te nemen waarin wij uitleggen hoe je slim kan omgaan met je internetbundel en onze blog waarin wij uiteenzetten hoe je kunt achterhalen waaraan de MB's worden verbruikt.



Laat je weten of je wat met deze informatie kan?



Raytje, enorm bedankt voor je hulp!



Groetjes,

Ilias
Beste Illias en Raytje,



Bedankt voor het reageren!



MVG,



Björn
En de informatie wist ik eigenlijk al. Dat van die extra MB's is erg aantrekkelijk ja. Ik ben gewoon af en toe slordig met het uitzetten van internet. Maar nogsteeds bedankt voor uw reactie!
Graag gedaan Björn.



Het is natuurlijk zonde om telkens data buiten je bundel te verbruiken. Zoals mijn collega al aangaf, is het slim om na te denken over een grotere internetbundel. Dit kost in jouw geval slechts € 1,- per maand meer. Alle informatie over onze nieuwe bundels vind je op deze pagina.



Als je hier nog vragen over hebt, dan hoor ik het graag.



Groetjes,

Sean

Reageer