.

Beantwoord

Waarom heeft Simyo nog geen contact opgenomen over de vraag mbt internetverbruik?

  • 22 August 2014
  • 2 reacties
  • 152 Bekeken

Vanaf 1 augustus ben ik in het bezit van een simonly abonnement. (200 belminuten en 500 mb), op 5 augustus met mijn ouders naar Frankrijk geweest op vakantie. De eerste dagen van augustus nauwelijks geinternet. en op weg naar Frankrijk mobiel internet uitgezet. Op 6 augstus zijn alle 500mb's al verbruikt. Mijn vader direct een mail gestuurd (2 keer), maar er wordt niet eens op gereageerd hoe het kan dat de 500mb al na 4 dagen op was.
Het is nu bijna een maand verder  en er is nog steeds geen contact met mij of mijn vader opgenomen. Ik vind dit toch wel een zeer slechte service, temeer Simyo hoog van de toren blaast dat ze zo'n goede service bieden aan klanten. Ik hoop alsnog wat van Simyo te horen.
icon

Beste antwoord door Kim 25 August 2014, 13:39

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
De ervaring leert dat je het snelst een antwoord krijgt via dit forum, of via Twitter. Via het forum meestal binnen 1 werkdag.
Badge +6
Hoi josineekens, welkom op het forum van Simyo!

Allereerst, wat vervelend dat je vader geen reactie heeft gehad op zijn e-mail, dat is zeker niet onze bedoeling 😞 Nu heb ik even op het e-mailadres gezocht dat bij ons bekend is en daarop kom ik alleen een e-mail tegen op 4-6, daarna niets meer 😕

Nu hebben we in de week van 11 augustus helaas een storing gehad waarbij berichten verstuurd via het Contactformulier helaas niet bij ons zijn binnen gekomen, heeft hij soms toen de twee e-mails gestuurd? In ieder geval sorry dat we niet hebben gereageerd, dat is zeker niet onze bedoeling.

Nu begrijp ik uit je bericht dat zijn e-mails gingen over de Internetbundel die in een korte periode van tijd al op was.
Ik heb even meegekeken naar het verbruik en zie inderdaad ook dat de Internetbundel 500 op 5-8 al volledig was verbruikt.

Dit komt onder andere doordat er op 3-8 om 11.40 uur, 13.36 uur en 13.46 uur samen zo'n 140MB aan verbruik heeft plaatsgevonden. Daarnaast heeft op 5-8 van 6.48 uur t/m 7.28 uur en van 7.40 uur t/m 7.43 uur ook een boel dataverbruik plaatsgevonden, namelijk zo'n 318MB, dan gaat het helaas hard.
Dit kunnen jullie overigens zelf ook terugzien via Mijn Simyo >> Verbruik >> Augustus.

Jammer genoeg hebben wij geen inzicht in wat er op de telefoon voor dit verbruik heeft gezorgd, welke apps en/of achtergrondprocessen dit zijn geweest, vanwege privacywetgeving. Hierdoor kan ik helaas alleen gissen wat er voor dit verbruik heeft gezorgd, misschien zijn er apps geüpdate, of gegevens op de achtergrond gesynchroniseerd, Youtube filmpjes gekeken; het kan helaas vanalles zijn.
Nu ben ik benieuwd of er op de telefoon misschien een datacounter app zit, waardoor jullie zelf terug kunnen zien wat de boosdoeners hiervan zijn geweest?

Zo niet, dan wil ik zeker aanraden om een datacounter app te installeren op de telefoon om zelf een inzicht te krijgen in wat er op de telefoon gebeurt. Handige tips daarvoor kan je hier vinden, ook geven we in de Blog andere adviezen om binnen de Internetbundel te blijven.

Helaas kan ik dus niet verklaren waaraan de MB's zijn opgegaan, maar ik hoop dat jullie wat aan mijn tips hebben om het in ieder geval voor in de toekomst te kunnen voorkomen :)

Mocht(en) je/jullie nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag!

@Scotsman, dankjewel voor het meedenken! 🙂

Reageer