Skip to main content
Elke maand heb ik een internetbundel van 500 MB, waar ik het in het algemeen prima mee red. Momenteel heb ik echter al 410 MB verbruikt. Op mijn iPhone heb ik het dataverbruik begin deze maand opnieuw ingesteld, dus ik kan precies zien wat de boosdoener is. Dit blijken zogenoemde 'Exchange-accounts' te zijn (zie afbeelding). Kan iemand mij vertellen wat dit is en belangrijker nog hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen?
Dat zijn je email(s) zoals bijvoorbeeld Outlook. Reden van deze hoogte is hoogstwaarschijnlijk het syncen (binnen halen mail etc.) via je data verbinding. Advies is dus dit enkel toe te kennen aan je Wifi verbinding.
Bedankt voor de reactie. Wel opvallend, want dit is me in anderhalf jaar tijd nog niet eerder gebeurd. Misschien toevallig veel mails gehad (met grote bijlagen). Waar op de iPhone is dit precies in te stellen?
Ik heb zelf geen Iphone maar ik weet wel dat je naar instellingen moet gaan. Dan naar mobiel netwerk, dan naar beneden scrollen en het schuifje uitzetten bij Of exchange of mail. Nadeel is dan wel dat je dan geen mail meer kan gebruiken op je data verbinding.



Verder weet ik geen sync instellingen uit mijn hoofd te noemen.



Edit: Heb me nog oplossing bedacht welke waarschijnlijk beter is dan de eerste. Ga naar instellingen, mail, outlook en dan bij synchr. email kiezen voor wat je wenst. Nu staat hij waarschijnlijk op geen limiet en blijft hij constant syncen.
Dat stond al ingesteld op enkele dagen, dus dat zal het vermoedelijk ook niet zijn. Het uitschakelen van mijn mail is natuurlijk ook geen oplossing, want dat betekent dat ik alleen mijn mail over een WiFi-verbinding kan raadplegen. Zijn er nog andere mogelijkheden? Het is dus nogmaals zo raar dat ik dit voor het eerst meemaak en ik heb even teruggekeken: zoveel mail/grote bijlagen heb ik absoluut niet gekregen.
Lees dit topic eens.. Via Google kwam ik daar weer terecht, ook op het Simyo forum :D



https://forum.simyo.nl/internet-62/vreemd-dataverbruik-iphone-6s-ios-91-komt-door-mijn-exchange-account-30794



Vooral de reacties van Isene lijken mij raadzaam door te nemen.
Hoi JelmerMVL,



Welkom op 't Simyo Forum!



Wat enorm vervelend dat je dergelijk verbruik hebt vanwege de Exchange accounts!



Ik raad je aan om het topic door te nemen die Raytje zojuist heeft gedeeld. Daarin wordt relevante informatie gedeeld voor het tegengaan van dergelijk verbruik.



Verder moet het mogelijk zijn om automatische synchronisatie uit te schakelen via de mobiele data, maar kun je wel op eigen verzoek op een door jou gekozen moment de e-mails laden, oftewel handmatig synchroniseren. Zo heb je het dus meer in je eigen hand.



Verder raad ik je aan om voor de rest van de maand 500 MB bij te kopen via Mijn Simyo > Instellingen > Abonnement > MB's bijkopen. Dit kost € 5,- en is geldig tot aan het einde van deze maand. Dan ben je in ieder geval voorzien van MB's!



Gaat dat lukken?



Groetjes,

Ilias
Bedankt voor de reacties.
Hi JelmerMVL,



Graag gedaan, JelmerMVL! 🙂 Laat je het weten als je in de toekomst nog vragen hebt?



Groetjes,

Jihane

Reageer