Skip to main content
Hallo:



Ik heb al een tijd een abbo van alleen telefoon. Nu heb ik sinds kort een smartphone. Hier heb ik alleen internet mee,die meelift op de wifi van huis,en dan nóg gebruik ik het amper. Nu krijg ik ineens bericht dat ik 5 mb's zou hebben verbruikt!?

Nu is het geen kapitaal,nog geen €4,maar ik vind het vreemd.



Gr,J.ter Steeg
Hallo:



Ik heb al een tijd een abbo van alleen telefoon. Nu heb ik sinds kort een smartphone. Hier heb ik alleen internet mee,die meelift op de wifi van huis,en dan nóg gebruik ik het amper. Nu krijg ik ineens bericht dat ik 5 mb's zou hebben verbruikt!?

Nu is het geen kapitaal,nog geen €4,maar ik vind het vreemd.



Gr,J.ter Steeg 
Vertrouwt u niet blindelings op WiFi. Als het signaal zwakker is of even wegvalt (en dat kan gebeuren) dan schakelen smartphones over op 3G en dat zou het internetverbruik kunnen verklaren.

Hebt u internet uitgezet in uw Mijn Simyo omgeving? Schakel ook mobiel dataverkeer uit op uw telefoon.
Simyo bied op alle aansluitingen internet aan. Geen of wel een bundel maakt daarvoor niet uit. Simyo geeft ook iedereen de keuze om op mijn Simyo deze internet mogelijkheid te blokkeren. Als je geen gebruik wilt maken, dan is het aan te raden om de optie "Internet op mobiel - Nederland" via mijn Simyo uit te zetten.



Indien dat gebeurd is, kan het toestel via 3G niet meer internetten en kan het toestel alleen nog wifi gebruiken. Indien het toch mogelijk is vergoed Simyo zelfs die kosten.



3G uitschakelen op de smartphone is niet genoeg om te voorkomen dat smartphones niet op 3G gaan. (Daarvoor moet je minimaal ook de APN instellingen veranderen/verwijderen...)
....en het verwijderen van mobiele internetinstellingen (dat is de zekerste optie) heeft geen invloed op het kunnen internetten via WiFi.
Hoi JanTerSt, welkom op het Simyo forum :)



Groentjuh en de leon geven al aardig aan hoe je aan die internetkosten komt en hoe je dit in de toekomst kunt voorkomen.

Hier hoef ik verder niet op in te gaan.



Waar ik wél verder op in wil gaan is het bericht dat je hebt gekregen. Dat is nieuw, namelijk. Sinds kort krijgt een ieder waarvan we registreren dat die zónder databundel 5 MB internet heeft verbruikt een SMS en een e-mail dát er dus 5 MB zonder bundel is verbruikt :D



Vonden we zelf nogal vooruitstrevend 🆒

Reageer