Skip to main content
Ik heb een OnePlus en prepaid simyo. Ik wil alleen bellen via simyo, Internetten doe ik enkel via wifi. Toch schrijft simyo geld voor internet af van mijn tegoed. Dat wil ik niet. Hoe zet ik dat uit?
Dat er toch MB's worden afgeschreven heeft 2 redenen. Simyo geeft iedereen de mogelijkheid om te internetten, met of zonder bundel. Dit geven zij ook netjes aan in de welkomstmail.



Reden 1 is omdat internet op je mobiel aan staat op je Mijn Simyo. Simyo geeft iedereen de mogelijkheid om te internetten, met of zonder bundel. Dit geven zij ook netjes aan in de welkomstmail.



Reden 2 is omdat je het internet op je toestel aan hebt staan. In combinatie met reden 1 kan er dus sprake zijn van verbruik.



Om het volledig uit te schakelen log je in op je Mijn Simyo. Daar ga je naar instellingen en dan netwerk instellingen. Daar zie je de optie om het internet op netwerkniveau uit te schakelen. Wil je in de toekomst toch een internetbundel, dan kun je die aanschaffen via dezelfde Mijn Simyo en moet je uiteraard dat schuifje weer aan zetten.
Hoi Gmhs,



Welkom op het Simyo forum.



Wat vervelend dat je onbedoeld internet hebt verbruikt. Wanneer de optie Internet op je mobiel in Nederland aanstaat. Is het mogelijk om met je aansluiting te internetten, ook zonder internetbundel. Je kunt deze optie uitzetten via Mijn Simyo.nl > Instellingen> Netwerkinstellingen. Ik zie dat dit bij jou inmiddels is gelukt ;)



Heb je hier nog vragen over?



@Raytje, wederom bedankt voor je antwoord🆒

Reageer