Skip to main content
Sinds een week zie ik regelmatig geen 3G staan maar een H, wat Betekend dit? Ook is mijn internet nu veel trager en komen appjes pas aan als ik whattsapp open. Heeft dit met Simyo te maken of met mijn telefoon? Heb namelijk sinds een aantal weken een Huawei, woorheen een Samsung
Hoi Zeijl, leuk dat je je vraag via het Simyo forum stelt 🙂.



Wat vreemd dat je plotseling geen 3G maar H in je schermpje ziet staan. Eigenlijk is dit goed nieuws, want H(sdpa) is namelijk een snelle variant van 3G (een soort 3,5G). Erg opmerkelijk dat je ervaart dat de snelheid toch achteruit is gegaan. Als je mij het type van je telefoon door wil geven, stuur ik je de optimale instellingen voor je telefoon.



Dit heeft overigens geen invloed op Whatsapp. Dit heeft weer ergens anders mee te maken. Helaas hoor ik dit vaker en heb ik persoonlijk ook een aantal maal gehad. Het enige wat in hiervoor kan adviseren is het opnieuw installeren van Whatsapp. Helpt dat niet, is het verstandig om aan de bel te trekken bij Whatsapp. Die kunnen je daar meer over vertellen 🙂.



Groetjes, Tiury
Dank voor je reactie! Ik heb een Huawei P8 lite. Alles doet het verder wel goed, heb gewoon verbinding, vind het alleen wel trager geworden.
Hoi Zeijl,



Heb je niet een soort batterij spaarstand aan staan op je telefoon? Deze kan de internetsnelheid afknijpen en uitzetten zodra je telefoon op stand-by staat. Het is toch slim om toch eventjes je internetinstellingen te controleren. Lees hier stap voor stap hoe je dat doet. Laat je me weten of het verschil maakt?



Groetjes, Tiury

Reageer