.

Beantwoord

Waarom heb ik in het buitenland geen bereik en in Nederland geen internet?

  • 17 December 2023
  • 3 reacties
  • 69 Bekeken

Ik heb twee SIMs van Simyo in mijn telefoon. Gisteren ging ik een dagje naar België. Vanaf het moment dat ik de grens over ging, was mijn telefoon niet meer in staat om verbinding te maken met een netwerk (dus niet alleen geen internet, maar helemaal geen verbinding). Mijn telefoon herhaaldelijk uit en aangezet, maar dat heeft niet geholpen. Het schuifje voor “Bellen in en naar het buitenland” stond in de Simyo app aan. Het schuifje voor “Internetten in het buitenland” stond uit (zelf niet uitgezet), maar Dataroaming in mijn telefoon aan. 

Vanaf het moment dat ik terug kwam in Nederland, had ik wel direct weer het Simyo netwerk met 4G, maar zonder daadwerkelijk internet. In de Simyo app staat gek genoeg het schuifje voor “Internetten in Nederland” uit, voor beide telefoonnummers. Als ik dat schuifje aanzet, en mijn telefoon herstart, staat het schuifje opnieuw uit. Het maakt niet uit of ik de Simyo app of de online omgeving gebruik. 

Wat gaat hier mis? Ik vind het vervelend dat ik buiten huis geen internet meer tot mijn beschikking heb.

icon

Beste antwoord door Amy 18 December 2023, 12:24

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @mikep,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat je geen bereik had in het buitenland en je in Nederland geen internet hebt! Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt. Ik zie dat de optie '’Internet in het buitenland'’ inderdaad uit staat. Lukte het ook niet in het buitenland om deze optie in te schakelen? Vaak helpt het om in het buitenland handmatig een netwerk te selecteren om een stabiele verbinding te krijgen met het netwerk dat daar wordt aangeboden. 

Ik heb even meegekeken op jouw aansluiting van het nummer waar je mee bent ingelogd op ons forum. Hier zie ik inderdaad dat de internet optie nu uitstaat. In de geschiedenis zie ik dat deze optie inderdaad meerdere keren uit en aan is gegaan. Ik heb daarom deze optie een reset gegeven, vermoedelijk gaat er iets in het systeem niet helemaal goed, onze excuses hiervoor. Zou je het toestel voor 5 minuten kunnen uitschakelen en hierna opnieuw proberen om deze optie in te schakelen via Mijn Simyo > Instellingen > Internet en bellen? Ik hoor graag of deze optie vanaf nu aan blijft staan.

Groetjes,
Amy

Hoi Amy,

Nee, het schuifje “internet in buitenland” kan niet aan als het schuifje “internet in Nederland” niet aan staat. En dat schuifje bleef niet aan staan.

Ik heb mijn telefoon uitgezet, en na 5 minuten weer opgestart. Nu heb ik helemaal geen data verbinding meer op mijn simkaart (daarvoor stond er nog wel 4G). In de Simyo app blijft het schuifje “internet in Nederland” nog steeds niet op actief staan.

Voor de volledigheid: dit geldt voor mijn beide Simyo nummers. Het lijkt er op dat er een storing is ontstaan op beide sims, bij het verlaten van Nederland afgelopen zaterdag?

Via WhatsApp had ik contact met een collega van je. Zij gaf aan het schuifje ook niet aan te kunnen zetten, en dat de technische dienst op onderzoek moet. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @mikep,

Bedankt voor je reactie. Om verwarring te voorkomen raad ik aan om het onderzoek van de technische dienst af te wachten. Zodra hier meer over bekend is zal je een terugkoppeling krijgen via Whatsapp! 

Groetjes,
Amy

Reageer