Skip to main content
Beste Simyo,



Ik heb een nieuw prepaid kaartje van jullie.

Nu heb ik bij de eerste maand een factuurbedrag van € 135,07.

Deze kosten werden behaald door te hoge internetkosten.

ik heb direct het mobiele internet in Nederland uit gezet.

Maar waarom kan ik niet gewaarschuwd worden?

S'nachts werden hoge downloads behaald.( ik heb zelf niks uitgevoerd)

Terwijl deze op het thuisnetwerk stond.



ik heb nog een ander sim kaart van jullie,daar nooit geen problemen gehad op deze telefoon.

Dus de instelling op deze telefoon is altijd hetzelfde geweest.

Graag een reactie van jullie kant.



Mvg Stephan
Prepaid gebruikers krijgen geen waarschuwingssms dat hun bundel opraakt, omdat bij prepaid gebruik er geen sprake is van een bundel.



Prepaid gebruikers kunnen een datategoed kopen, maar nogmaals dat is geen bundel. In dit geval zal het tegoed zelf moeten worden gemonitord.
:?

https://www.simyo.nl/prepaid



Voordelige Internetbundels



Bij Prepaid van Simyo kun je zelf je internetbundel kiezen. Je kunt kiezen voor voordelige maandbundels van 150, 500 of 1000 MB. De internetbundels zijn eenvoudig aan te zetten via Mijn Simyo.



**

Er zit een verschil in systematiek bij sim Only en prepaid waarmee dit verband schijnt te houden.
:(:$ Friesian, je hebt natuurlijk gelijk.....
@stephan80

Zet voortaan des nachts je telefoon op vliegtuigstand (sim is geblokkeerd), en zet dan Wi-Fi aan.
Hi Stephan80,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat vervelend dat je die hoge kosten hebt gemaakt 😞 Ik zie dat je geen Prepaid hebt, maar een Sim Only abonnement. Je hebt alleen een belbundel van 100 minuten. Al je internetverbruik viel dus per definitie buiten je bundel. Ik kan me echt ontzettend goed voorstellen dat je dat daarvan baalde. Dat is ook de reden dat we altijd in de mail over dat je simkaart is geactiveerd, de volgende tekst plaatsen:



"Internet op je mobiel

Houd er rekening mee dat de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' standaard aan staat en dat je daarom direct kunt internetten met je Simyo simkaart. De kosten hiervoor kunnen snel oplopen wanneer je geen internetbundel hebt.

Wil je geen gebruik maken van mobiel internet? Schakel dan de optie uit op Mijn Simyo onder het kopje Instellingen - Netwerkinstellingen.



Wil je wel gebruik maken van mobiel internet, maar krijg je geen verbinding? Sommige toestellen moeten handmatig ingesteld worden. Kijk op onze servicepagina voor de juiste instellingen van jouw toestel."




Ook betekent dit dat de 3G-verbinding op je mobiel aan stond, én dat je telefoon dus schakelde van wifi naar 3G. Merkte je niet dat je ook op plekken zónder wifi toch internet kon verbruiken? Ik kan niet voor je inzien waar die data aan verbruikt is, maar in dit blog vind je daar wel meer informatie over.



Ik ben blij dat je de internetoptie uit hebt gezet! Zo weet je zeker dat je geen internetverbruik meer kunt registeren.



Ik hoop dat alles nu een stuk duidelijker is! Laat je het me weten als je nog andere vragen hebt?



@ Friesian en RicoK, dank voor de hulp!



Groetjes,

Jihane

Reageer