Skip to main content
Hoi Simyo!,



Afgelopen zaterdag was ik op een festival en zoals altijd heb ik mijn internet gewoon aanstaan, toen opeens om 14:19 kreeg ik een sms dat ik 80% van mijn internet had verbruikt. Geen probleem opzich, ff rustig aan doen dus.

echter nog geen 3min later kreeg ik een sms dat ik buiten mijn bundel aan het verbruiken was.

In de app zag ik nog 600MB staan echter ik heb voor de zekerheid direct mijn internet uit gezet.

Ik ben er niet blij mee en wil absoluut niet betalen voor buitenbundel gebruik met mijn mobiel, echter nu kon ik er niks aan doen.

in 3min de laatste 20% van je bundel gebruiken lijkt me ook niet mogelijk, ik was namelijk niks intensiefs aan het doen met mijn mobiel. Dat zou betekenen dat ik 500MB gebruik in 3minuten.



Hoe kan dit en ben ik nu al buiten mijn bundel aan het gebruiken?



Groeten Peter de Jong
Hoi peterdejong8, welkom op het Simyo forum 🙂.



Wat ontzettend vervelend dat je bundel op is gegaan, zonder dat je er daadwerkelijk gebruik van aan het maken was. Zo te zien is je bundel wel echt helemaal op gegaan en gebruik je nu ook internet buiten je bundel, zoals je in het berichtje kunt lezen.



De reden dat er in de app nog stond dat je 600 MB over had, komt door het feit dat je verbruik niet 'realtime' weergegeven wordt op Mijn Simyo. De sms'jes zijn daarentegen wel realtime, omdat deze direct vanaf het netwerk worden verzonden.



Zoals je misschien begrijpt kunnen wij niet inzien waaraan je dit hebt verbruikt, dus precies vertellen hoe dit komt kan ik niet. Jij kunt dit echter wel inzien. Dit doe je in de je telefoon, met een datameter. Weet je niet waar je die kunt vinden, check dan deze blog.



Het gaat overigens volgens mijn gegevens niet over zaterdag, maar het verbruik is gemeten op zondag ochtend tot in de loop van de middag. Kun je hier wat mee?



Groetjes, Tiury
Hoi peterdejong8, welkom op het Simyo forum 🙂.



Wat ontzettend vervelend dat je bundel op is gegaan, zonder dat je er daadwerkelijk gebruik van aan het maken was. Zo te zien is je bundel wel echt helemaal op gegaan en gebruik je nu ook internet buiten je bundel, zoals je in het berichtje kunt lezen.



De reden dat er in de app nog stond dat je 600 MB over had, komt door het feit dat je verbruik niet 'realtime' weergegeven wordt op Mijn Simyo. De sms'jes zijn daarentegen wel realtime, omdat deze direct vanaf het netwerk worden verzonden.



Zoals je misschien begrijpt kunnen wij niet inzien waaraan je dit hebt verbruikt, dus precies vertellen hoe dit komt kan ik niet. Jij kunt dit echter wel inzien. Dit doe je in de je telefoon, met een datameter. Weet je niet waar je die kunt vinden, check dan deze blog.



Het gaat overigens volgens mijn gegevens niet over zaterdag, maar het verbruik is gemeten op zondag ochtend tot in de loop van de middag. Kun je hier wat mee?



Groetjes, Tiury




Goedendag Tiury,



Klopt, het is inderdaad op zondag geweest en niet op zaterdag, dit is een vergissing geweest.

Ik heb direct mijn internet afgesloten dus ik gebruik als het goed is niet buiten mijn bundel meer.

Echter wat ik nou het vervelende vind is de smsjes die ik krijg.

Ik krijg een bericht dat ik 80% heb verbruikt, dit zou prima mogelijk kunnen zijn, echter nog geen 3 minuten later geeft hij al aan dat ik buiten mijn bundel aan het verbruiken ben, hier moet iets niet kloppen.

Zou je dit eens willen uitzoeken? Ik neem aan dat je ook mijn screenshots hebt bekeken?



Met vriendelijke groet,

Peter de Jong
Ook al gebruik je de telefoon niet intensief, de telefoon staat ten alle tijden in verbinding met het internet als dit aan staat. Dit is te vergelijken met het internet thuis.



Dit betekend dat de telefoon ook bijgewerkt kan worden met nieuwe update, apps kunnen synchroniseren, je telefoon kan een update krijgen. En dat allemaal zonder dat je dat door hebt als je dit in de instellingen niet hebt aangepast.



Die smsjes zijn misschien voor jouw vervelend maar helaas wettelijk verplicht.



Mijn advies, als mede klant, is controleer je instellingen eens.



- Apps alleen laten updaten via Wifi

- Telefoon alleen laten updaten wifi Wifi

- Automatisch synchroniseren uitzetten.



Dit kan al een heel hoop schelen.



Succes 🙂
Ook al gebruik je de telefoon niet intensief, de telefoon staat ten alle tijden in verbinding met het internet als dit aan staat. Dit is te vergelijken met het internet thuis.



Dit betekend dat de telefoon ook bijgewerkt kan worden met nieuwe update, apps kunnen synchroniseren, je telefoon kan een update krijgen. En dat allemaal zonder dat je dat door hebt als je dit in de instellingen niet hebt aangepast.



Die smsjes zijn misschien voor jouw vervelend maar helaas wettelijk verplicht.



Mijn advies, als mede klant, is controleer je instellingen eens.



- Apps alleen laten updaten via Wifi

- Telefoon alleen laten updaten wifi Wifi

- Automatisch synchroniseren uitzetten.



Dit kan al een heel hoop schelen.



Succes :)






Volgens mij begrijp je het niet helemaal, ik ben juist erg blij me de smsjes! ik vertrouw erop!

Echter mijn probleem is het volgende:



Ik ga nooit over mijn internetbundel heen,

ik kreeg nu een sms van Simyo dat ik 80% had verbruikt en 3 min later al dat ik buiten de bundel aan het verbruiken was. Ik wil absoluut niet betalen voor buitenbundel gebruik, want dit loopt flink in de kosten buiten je internet bundel. Het gaat er mij om dat ik dus een verkeerde indicatie krijg van die smsjes.

Want ik kan nooit in 3 minuten 500mb gebruiken.



Ik wens graag reactie van een Simyo medewerker die in het systeem kan kijken naar mijn bundel en of de smsjes wel een juiste indicatie aangeven.



Met vriendelijke groet,

Peter de Jong
Echter wat ik nou het vervelende vind is de smsjes die ik krijg.




Misschien dat ik die zin verkeerd heb begrepen.



Verder probeer ik alleen te helpen en tips mee te geven om het voor in de toekomst proberen te voorkomen.



Succes verder 🙂
Hoi peterdejong8,



Fijn om te zien dat Raytje ook al iets heeft verteld 🙂 Je kunt in een korte tijd veel MB’s verbruik. Er is op 21 juni van 11:22 uur tot en met 14:22 uur veel internet verbruikt. In totaal is er in die tijd 677 MB verbruikt. Hierdoor heb je de 80 % en 100 % sms kort achter elkaar gekregen. Ook is er in deze maand nog een 50 % sms gestuurd op 17 juni.



Doordat je iets buiten je bundel hebt verbruikt, zijn er nu verbruikskosten van in totaal € 10,42. Het beste is dat je kijkt in je telefoon wat zoveel MB’s in een korte tijd heeft verbruikt. Op deze manier kunnen je dit sneller voorkomen voor in toekomst.



Heb je al iets kunnen achterhalen met de tips van Raytje en de blog die Tiury heeft doorgegeven? :)



@Raytje; heel erg bedankt voor je hulp 😃
Hoi peterdejong8,



Fijn om te zien dat Raytje ook al iets heeft verteld 🙂 Je kunt in een korte tijd veel MB’s verbruik. Er is op 21 juni van 11:22 uur tot en met 14:22 uur veel internet verbruikt. In totaal is er in die tijd 677 MB verbruikt. Hierdoor heb je de 80 % en 100 % sms kort achter elkaar gekregen. Ook is er in deze maand nog een 50 % sms gestuurd op 17 juni.



Doordat je iets buiten je bundel hebt verbruikt, zijn er nu verbruikskosten van in totaal € 10,42. Het beste is dat je kijkt in je telefoon wat zoveel MB’s in een korte tijd heeft verbruikt. Op deze manier kunnen je dit sneller voorkomen voor in toekomst.



Heb je al iets kunnen achterhalen met de tips van Raytje en de blog die Tiury heeft doorgegeven? :)



@Raytje; heel erg bedankt voor je hulp :D




Dankjewel voor de reactie!, de tips zijn voor mij wel duidelijk!, waar het mij om gaat is dat er in de screenshot te zien is dat ik die 2 smsjes 3 minuten achter elkaar krijg, ik kon hier dus niet op anticiperen, en daar baal ik van.

Kunnen jullie hier wat mee?



Groeten Peter de Jong
Hoi peterdejong8,



Fijn dat de tips duidelijk zijn.:$



Het is inderdaad vervelend als de smsjes zo snel achter elkaar komen, wat er op duidt dat er veel verbruik plaats vindt.

Je kun dan beter direct na het 2e smsje je internet via je mobiel uit zetten. Maar ik vertel je denk ik niets nieuws;)



Helaas heeft het verbruik plaats gevonden en kunnen we daar niets meer aan doen. Heb je mijn bericht gekregen?

Reageer