.

Beantwoord

Waarom heb ik geen waarschuwende sms'jes gehad?


Beste Simyo,

Waarom kreeg ik geen seintje dat mijn extra bijgekochte bundel op was? Dit ben ik ook gewend met mijn standaard mb's. Nu heb ik gisteravond voor 50 euro aan mb opgemaakt in het buitenland en kwam ik daar pas achter na een sms waarin ik zag dat ik hoge kosten heb gemaakt en later dat internet geblokkeerd werd. Ik baal hiervan want ik hield het goed in de gaten. Kunt u mij op een of andere manier tegemoet komen?

Mvg,
Leonie
icon

Beste antwoord door Jihane 3 August 2017, 12:12

Bekijk originele reactie

20 reacties

Bij mij is afgelopen vrijdag/zaterdag precies hetzelfde gebeurd. Ruim 40 euro internetgebruik buiten de bundel zonder waarschuwingen bij 80% en 100% terwijl er eerder wel waarschuwingen kwamen. Ik zou anders bijgekocht hebben, zoals ik vaker heb gedaan. Ook van mijn kant dus het verzoek om de factuur voor juli aan te passen.
Badge
Bij mij precies hetzelfde! €65 boven m'n budel. Geen sms gehad nadat ik al voor €5 extra mb's had gekocht. Factuur aanpassen lijkt me een prima plan. Ik las bij eerdere reacties dat je 1000mb gratis krijgt. Helaas staat er dan nog steeds een rekening van €65 die ik eigenlijk niet wil betalen.....
Ik ben 'blij' te lezen dat ik niet de enige ben die geen herinnering heeft gekregen van bij het bereiken van de limiet van de extra MB's (bundel van 500 MB voor €5,00).

Ik heb vandaag even rondgezocht en er staat duidelijk op de site dat er wel een waarschuwing moet worden verstuurd door Simyo bij het bereiken van de limiet van de extra bundels.

Met het volste vertrouwen in het berichtje dat ik zou krijgen van onze Simyo ben ook ik dan ook niet voorzichtig geweest met mijn extra MB's.

Het enige dat ik uiteindelijk heb gekregen was buikpijn toen ik mijn factuur gisteravond zag.

Ook ik zou graag zien dat mijn extra kosten niet naar mij worden verstuurd, precies zoals die waarschuwing dus.

Alvast hartelijk dank voor jullie tijd en moeite.
Als inderdaad blijkt dat jullie die bewuste berichten niet hebben ontvangen zal Simyo dit corrigeren. Kijk voor jezelf en voor de zekerheid even na in je inbox of je hem niet hebt gemist of deze inbox misschien vol zit.
Bedankt Ray voor je reactie. Ik heb het nog eens gecheckt (net zoals ik de app regelmatig checkte) en ik heb die berichten echt niet ontvangen. Ik ga er dus vanuit dat ik niet buiten-bundel-tarieven hoef te betalen. 🙂
Hoi Ray,

Ik heb mijn smsjes en e-mails nagekeken. Het klopt inderdaad dat ik ook geen berichtjes heb ontvangen. Mijn inboxen zitten ook niet vol.
Dan is het wachten tot Simyo reageert. Ik verwacht ergens vandaag.
Badge
Nee ik heb idd ook niks ontvangen. Staat niks bij m'n smsjes
Reputatie 7
Badge +10
Hi Leonie,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent van die kosten! Ik zie inderdaad dat je die sms'jes niet hebt gehad. Dit is een fout geweest, sorry! Door een bug werden sommige sms-berichten niet verstuurd. Intussen is dat wel opgelost, waardoor dit in de toekomst niet meer zal gebeuren. Ik zie ook dat mijn collega Caspar jouw buitenbundelkosten voor je vergoed heeft. Je zult dit nog niet terugzien op Mijn Simyo, maar wel straks op je factuur.

Heb je hier nog vragen over?

@ Bert27, welkom op 't Forum! Ik zie dat jij ook de sms-berichten niet hebt gehad. Ik vergoed ook jouw buitenbundelkosten. Mijn excuses voor de verwarring!
@ Xlianne, welkom! Ook jij hebt de sms'jes niet gehad die je waarschuwden dat je op 80% en 100% zat van je extra internetbundel. Ook jouw buitenbundelkosten heb ik vergoed 🙂 Sorry voor het ongemak!
@ GuusjeD, welkom op het Forum! Ik zie dat jij contact hebt gehad met de klantenservice vanochtend. Mijn collega heeft die kosten toen voor je vergoed, want jij had ook de sms'jes moeten ontvangen.

Nogmaals mijn excuses voor de verwarring, allemaal!

@ Ray, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Badge
Super bedankt! Ik ben weer helemaal blij!😄
Goede service! Blij dat jullie zo reageren. 👍🏼
Dag simyo, net zoals hierboven is vermeld, heb ik ook geen waarschuwingen gehad voor mijn extra bundel. Zo ben ik 29 juli nog gewoon doorgegaan met internetten. In totaal heb ik de maand juli 34,76 euro verbruikt. Met een waarschuwing had ik dit niet gedaan. Mijn verzoek om hier naar te kijken. Groeten, Rob
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Xlianne en Bert27,

Namens Jihane heel graag gedaan! :D

@ Roburger, oh nee! Dat is niet de bedoeling.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat de waarschuwingssms'jes wel zijn verstuurd. Mogelijk zijn ze niet goed aangekomen, hiervoor onze excuses!

Maak je vooral geen zorgen, ik zal de gemaakte kosten buiten je bundel aan je terugstorten. Dit bedrag wordt binnen drie werken aan je rekeningnummer bijgeschreven.

Laat je het mij weten als je hier vragen over hebt?

Groetjes,
Asma
Goedemorgen,

Ik heb hetzelfde probleem. Ik zit in ons buurland Duitsland. Heb geen sms gehad met 100% verbruikt. Later op de avond een sms gehsd met 48.40 verbruikt buiten de bundel en vervolgens nog eens 500mb aangeschaft, inmiddels zijn de kosten meer dan 50 euro en mijn mb's nog steeds 500mb. Het staat ook niet op de app in het overzicht, pas als je op buiten bundel klikt zie je de kosten.
Zouden jullie hiernaar kunnen kijken.

Mvg jerry
Goedemorgen Jerry, vervelend dit, maar houdt er wel rekening mee dat verbruik in het buitenland tot 36 uur vertraging kent voordat het verwerkt kan worden op mijn Simyo (app).
Bedankt voor de reactie, maar waarom heb ik dan geen bericht gehad dat mijn bundel op is, als ik wel een sms heb gehad dat ik 48.40 buiten de bundel heb verbruikt aan kosten? Anders had ik natuurlijk eerder mb's bij gekocht of gestopt met internet.

Mvg Jerry
Dit zal de moderator moeten beantwoorden. Ik ben een klant, net als jij. Trouwens heb je geen waarschuwing en limiet ingesteld op de telefoon?
Reputatie 6
Badge +5
Hi jerry h,

Welkom terug op het Simyo Forum!

Er zijn deze maand wat problemen geweest met het versturen van de waarschuwingsberichten in het buitenland. In jouw geval dus ook. Het 100% verbruik sms'je is inderdaad niet verzonden. Excuses hiervoor. Volgende maand zal dit niet meer fout gaan. Zelf hoef je niet op te draaien voor de kosten, ik zal ervoor zorgen dat deze vergoed worden. De 500 MB bundel die je hebt aangeschaft is gewoon werkzaam. Er zijn na het kopen dus geen extra kosten gemaakt 🙂 Heb je hier verder nog vragen over?

Friesian, bedankt voor je reactie!

Groetjes,
Niels
Goedemiddag @Niels ,

Bedankt voor de oplossing. Verder heb ik geen vragen meer.

@Friesian
mijn waarschuwingslimiet stond blijkbaar nog te hoog op mijn mobiel, dit is inmiddels aangepast.

mvg Jerry
Reputatie 6
Badge +5
Hi jerry h,

Hartstikke graag gedaan! En inderdaad slim om het limiet even opnieuw in te stellen. Mocht je nog iets anders willen weten, dan weet je waar je ons kan vinden.

Groetjes,
Niels

Reageer