.

Beantwoord

Waarom heb ik geen verbinding in het buitenland?

  • 11 March 2013
  • 15 reacties
  • 688 Bekeken

BIj een nieuw abonnement met nummerbehoud heb ik na activatie (op de aangegeven datum) geen netwerkverbinding. Geen bel/sms en internet mogelijkheden. Na talloze pogingen om op het juiste netwerk te komen werd ik door een kennis er op gewezen dat bij het bellen naar mijn nummer iemand anders opneemt. Deze persoon geeft aan dat het een tijdelijk nummer is die hij al 3 weken terug heeft gekregen. Ik kan dus niks meer en alle telefoontjes/berichten gaan naar deze persoon.
icon

Beste antwoord door Veerle 1 November 2021, 13:36

Bekijk originele reactie

15 reacties

Badge +6
Hoi Edweerdt,

Welkom op het forum!
Ik heb je aansluiting een reset gegeven. Ik raad je aan je toestel uit/aan te zetten.
Kan je laten weten of je nu wel gebruik kunt maken van je aansluiting.
Thanks. Het heeft gewerkt. Ik kan weer bellen en gebeld worden.

Bedankt! Fijne dag.
Ik heb precies hetzelfde probleem, ik heb sinds vandaag een nieuwe simkaart, met nummerbehoud vandaag ingegaan. Maar ik kan geen smsjes versturen!
Badge +6
Thanks. Het heeft gewerkt. Ik kan weer bellen en gebeld worden.

Bedankt! Fijne dag.


Hoi Edweerdt,

Fijn te horen dat je aansluiting werkt. Bedankt voor je terugkoppeling.
Badge +6
Ik heb precies hetzelfde probleem, ik heb sinds vandaag een nieuwe simkaart, met nummerbehoud vandaag ingegaan. Maar ik kan geen smsjes versturen!

Hoi Annemarie1995,

Welkom op het forum!
Ik zie in het systeem dat het inmiddels is gelukt om sms'jes te versturen. Kan je dit bevestigen of het gelukt is?
Hallo,

Ik heb precies het zelfde. Ik kan wel op internet maar ik kan niet gebeld worden of zelf bellen. Ik kan ook niet smsen.
Zou u voor mijn ook zoon reset kunnen doen zodat ik weer kan bellen en gebeld kan worden.

Groeten DJSimyo
Badge +6
Hallo,

Ik heb precies het zelfde. Ik kan wel op internet maar ik kan niet gebeld worden of zelf bellen. Ik kan ook niet smsen.
Zou u voor mijn ook zoon reset kunnen doen zodat ik weer kan bellen en gebeld kan worden.

Groeten DJSimyo


Hoi DJSimyo,

Welkom op het forum!
Ik heb je aansluiting een reset gegeven. Ik raad je aan je toestel uit/aan te zetten daarna kan je gebruik maken van je aansluiting.
Kan je mij in een privé bericht het telefoonnummer van je zoon sturen zodat ik zijn aansluiting een reset kan geven.
Hallo, ook ik heb zojuist mijn simkaart geactiveerd, ook geen netwerkverbindind kunne maken!
Zou u mij kunnen helpen?

Bvd Dini
Badge +8
Hallo, ook ik heb zojuist mijn simkaart geactiveerd, ook geen netwerkverbindind kunne maken!
Zou u mij kunnen helpen?

Bvd Dini


Hoi Dini,

Ik zie dat je simkaart succesvol is geactiveerd. Je krijgt geen verbinding met internet? Kun je wel bellen en gebeld worden? Dan wil ik je vragen wat voor toestel je gebruikt.
Je kunt alvast proberen om je toestel helemaal uit te schakelen en dan na een minuut of 5 weer aan te zetten. En de instellingen voor verschillende toestellen kun je hier nakijken.

Ik hoor het van je,

Groetjes,
Charlene

Groetjes,
Charlene
Ik heb precies hetzelfde.
Alles is ingeschakeld, maar geen verbinding 😲
HELP
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Qtiee,

Welkom op het Forum!

Ontzettend vervelend dat je geen gebruik kunt maken van je aansluiting. 😞 Kan mij heel goed voorstellen dat dit helemaal niet fijn voor je is, als jij je simkaart net hebt geactiveerd.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je inmiddels contact hebt gehad met één van mijn collega's. Je simkaart is voor je gereset, waardoor je nu probleemloos gebruik kunt maken van je aansluiting.

Laat je het mij weten als je hier vragen over hebt?

Groetjes,
Asma

Hallo, ik heb vandaag mijn esim op een nieuw toestel geactiveerd (iPhone se 2020), maar krijg ook geen verbinding. Geen service en geen internet verbinding. Zit in Zwitserland momenteel, had met de fysieke simkaart wel verbinding. 

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @KarlienvH,

Ik kan me voorstellen dat je je verbinding daar juist hard nodig hebt! Goed dat je even contact opneemt. Om verbinding te maken in het buitenland moeten er een aantal instellingen goed staan. Allereerst, moeten de mobiele gegevens/data en Roaming allebei aanstaan. Deze functies staan tussen de instellingen van je toestel. Mobiele gegevens/data staat aan voor het gebruik van 4G en Roaming zorgt ervoor dat je verbinding kan maken met zendmasten in het buitenland.

Ook moeten de netwerkinstellingen in je Simyo account goed staan. Als je inlogt op de app of website kan je via instellingen > internet en bellen zien of de juiste netwerkinstellingen ingeschakeld zijn. De functies bellen naar het buitenland en internet in het buitenland moeten aanstaan als je verbinding in het buitenland wil maken. Als je iets tussen deze instellingen verandert, dan moet je daarna altijd even je toestel 5 minuten uitschakelen om te voltooien.

Als al deze functies goed staan en je netwerk het nog steeds niet doet, dan kan je handmatig een netwerk proberen te selecteren. Via deze website vind je de APN instellingen die bij jouw toestel horen. Zoek op het toestel die je hebt en klik vervolgens onder het kopje ‘internet’ op ‘handmatig selecteren’. Hier vind je een volledig stappen schema wat je kan doorlopen. Start na het invoeren en opslaan altijd even je telefoon opnieuw op. 

Als je toestel nog steeds geen verinding maakt na al deze stappen, dan wil ik je vragen om ons een privé bericht te sturen via deze chat en dan zal ik je daar verder helpen!

Ik hoor graag van je of het is gelukt!

Groetjes,

Veerle

Hoi Veerle, 

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord. Inmiddels is het gelukt verbinding te krijgen. 

Groetjes, Karlien 

Reputatie 5
Badge +2

@KarlienvH  wat ontzettend fijn! Zou je ook met ons willen delen wat het probleem voor je heeft opgelost?

Groetjes,

Veerle

Reageer