Skip to main content
Zit al sinds ik ben overgestapt van prepaid op abo, zit ik te klooien met internet op mijn mobiel (WiFi doet het prima). Ik was pas in het buitenland en dan is het extra vervelend geen internet te hebben. Mijn netwerkinstellingen op Simyo gecontroleerd. Ze staan goed. Vervolgens internetinstellingen via toestelhulp voor Samsung S4 mini I91951 gecontroleerd. Deze zijn ook goed. Hulp ingeroepen van Simyo via sms naar 1300. Antwoord: het is helaas niet mogelijk uw telefoon te configureren. Dan maar naar het forum... wat is er aan de hand?
Hoi Smiley_Jan,



Wat vervelend dat je problemen hebt met je internetverbinding.



De instellingen op jouw aansluiting staan inderdaad goed. Ik heb de internetoptie zojuist gereset, zou jij je telefoon even uit en weer aan willen zetten?



Ik hoor graag van je of het probleem hiermee is verholpen.



Mocht je de volgende keer in het buitenland weer tegen problemen aanlopen, dan is het aan te raden om handmatig een netwerk met goede dekking te selecteren.



Groetjes,

Sean
Het probleem is verholpen (buitenland moet ik nog proberen). Dank daarvoor. Maar, moeten jullie dit (ik bedoel de optie resetten door Simyo) niet beter communiceren. Had ik dat namelijk maar eerder geweten ...

Nog een kanttekening bij jouw opmerking dat als het in het buitenland niet lukt zoek dan handmatig een netwerk. Jij suggereert dus dat elke provider (als je in het buitenland geen dekking hebt van je eigen provider) zaken doet met een Simyo-klant ? Nou nee. Ik heb dat geprobeerd; hij kwam met (onder meer) Vodafone maar aanmelding bij deze provider lukte ook niet. Of bedoel je wat anders?
Hoi Smiley_jan,



Een reset uitvoeren is een van de laatste opties die we proberen. Vaak is het uit- en aanzetten van je telefoon al voldoende of gaat het puur om de instellingen van de telefoon. Werkt dit niet? Dan gaan we over tot het handmatig aanmelden van je simkaart op het netwerk. Dit is was de reset doet 🙂 Ik ben blij dat het alsnog geholpen heeft voor je!



Wat betreft het internet in het buitenland; nee, we hebben inderdaad geen roaming-contract met alle providers in het buitenland, maar wel met meerdere. Het kan heel goed dat je niet met alle providers een connectie kunt maken die je in je scherm te zien krijgt. Maar er zijn vaak wel meerdere opties mogelijk. Mocht je nog vragen hebben hierover, laat je het dan weten? We helpen je graag.



Groetjes,

Angela

Reageer