Skip to main content
Sinds kort ben ik overgestapt van AH Prepaid naar Sim only omdat het beide het KPN netwerk gebruikt en dat goed werkte. ik ben chauffeur en rijd veel naar Belgie. roaming staat uit en krijg netjes melding van geen internet als ik over de grens rijd maar als ik na 2 dagen weer terug Nederland in rijd gaat mijn internet niet automatisch weer aan en moet ik mijn Galaxy S5 mini uit en weer aanzetten. dit vind ik erg lastig en ging bij mijn vorige kaartje altijd perfect, is dit op te lossen?
Hoi PW de Hartog, welkom op het Simyo forum 🙂.



Wat onhandig dat je telefoon niet automatisch internetverbinding krijgt als je weer terug over de grens komt. Dit is als chauffeur toch wel heel handig. Zou je eens willen checken of je instellingen net zo staan als in dit stappenplan staat uitgelegd?



Ook kun je het beste je telefoon op 'automatische' netwerkselectie zetten.



Laat je me weten of deze twee opties hebben geholpen?



Groetjes, Tiury
Hallo

Ben nu een weekje verder en heb de instellingen 2x nagelopen. bij mij kan ik voor default kiezen bij het instellen en het internet aanvinken als vervangen of zo kan ik niet vinden maar het werkt nog steeds niet. alleen herstarten helpt helaas.

Vriendelijke groet Wim
Hoi PW den Hartog,



Als ik het goed begrijp kun je dus niet kiezen voor 'default' of 'internet' bij je internetinstellingen. Kun je wel

'Verificatietype' selecteren? En zie je wel 'Type toegangspunt' waar je iets kan invullen? Kun je anders een printscreen sturen? 😳 Daarbij heeft Tiury ook aangegeven dat je je netwerkmodus op 'automatisch' kan zetten. Het is belangrijk dat je dit ook even doet :)



Een andere mogelijkheid wat je kunt doen, is je telefoon even op de vliegtuigstand zetten. Daarna kun je hem van vliegtuigstand afhalen. Dit gaat iets sneller dan je telefoon helemaal uit- en aanzetten.



Ik hoor graag iets meer van je over je internetinstellingen 🙂
Hallo Naomi



Heb de instellingen nog een keer doorlopen en ik kan wel voor default kiezen hoor.

en de netwerkmodus heb ik nu LTE?WCDMA/GSM aangevinkt ipv WCDMA/GSM.



ga het weer proberen volgende week. groetjes
Hoi PW den Hartog,



Dankjewel voor de update:) Laten we hopen dat je telefoon nu wel automatisch het netwerk selecteert.

Het kan wel zo zijn dat hij even moet zoeken. Om dit te versnellen kun je even je telefoon in vliegtuigmodus zetten.;)



Laat je ons weten of de instellingen hebben geholpen?
Hallo Ruud



Het werkte nog steeds niet, daarna nog een keer instellingen van een andere telefoon met KPN netwerk geprobeerd omdat Simyo ook het KPN netwerk gebruikt maar deed het niet (had ik ook niet verwacht) Daarna weer het hele lijstje doorlopen maar alles stond correct ingevuld, sinds afgelopen week werkt het ineens wel terwijl er niets veranderd is. Begrijp er niets van maar het werkt dus ideaal. Bedankt voor jullie snelle reactie en goede uitleg.

Denk dat hij het nu wel blijft doen.



Groeten Wim den Hartog
Hoi PW den Hartog,



Dat is inderdaad een beetje gek. Ik kan mijn vinger er ook niet altijd opleggen;)

Ik ben blij dat het nu werkt! Dankjewel voor de update!

Reageer