Skip to main content
Hoi sinds vannacht registreert mijn telefoon niet meer op het 4g netwerk.

Als ik 3g als optie selecteer dan is er geen probleem,nu telkens verbinding/netwerk problemen.

Apn lijkt mij ok ,het heeft een week volledig goed gewerkt sinds ik toen 4g aan heb gezet.
Hoi,



Wat je kunt doen is even je simkaart opnieuw laten verbinden met het netwerk. Dit doe je door de telefoon uit te zetten, sim eruit halen en na 15 minuten sim er weer in en telefoon aan zetten.



Ook kun je kijken of KPN misschien een probleem heeft aangezien Simyo gebruikt maakt van dat netwerk.

http://www.kpn.com/prive/klantenservice/problemen-storingen.htm



Of je kunt jouw simkaart in een ander 4G toestel proberen die ook 4G ondersteund.
Ik zal het eens proberen.
We vernemen het graag. Mocht het niet lukken dan kan iemand van Simyo naar je verbinding kijken 🙂
Helaas hetzelfde,heb nu apn verwijderd en sim eruit gehaald met tel uit.

Kijken wat ie dadelijk doet na herstart.
Helaas niks werkt. als ik tel op 3g zet krijg ik geen verbindings problemen,op 4g wel.
De site van KPN gaf ook niks aan op je postcode?



En het zou niet mogen maar staat 4G nog aan op je mijn Simyo pagina?
Ik heb hetzelfde als dit :



https://forum.simyo.nl/4g-100/waarom-valt-mijn-4g-verbinding-weg-27546
Hier kun je de dekking controleren op je postcode..



http://www.coveragechecker.nl/
Ter info het heeft zeker voor een week gewerkt. dekking is ok.

Helaas kan ik de sim niet testen in een ander toestel hier thuis.
Ik heb de apn eens veranderd in KPN4G.NL en nu een uurtje stabiel 4g.
Hoi Jejah,



Mooi! :D



Veel plezier met je 4G
Ok maar waarom moet ik dat zelf uitzoeken ?

Niet negatief bedoelt hoor ,maar is er een oorzaak cq aanwijzing waarom portal.mmm.nl niet meer werkte ?

Tel is een motorola e 2015 lte
Hallo Jejah,



Per toestel is dat verschillend. Aanwijzing en gevolg.

Om de juiste actie te geven moet er een duidelijke reactie zijn. In de start post mis ik een toestel naam c.q. type. Misschien hadden we dan sneller kunnen helpen!
Hoi jejah, welkom op het Simyo forum :)



Wat vervelend dat je 4G het van het een op het andere moment niet meer werkte. Gelukkig heb je het nu voor elkaar gekregen door je APN te wijzigen. Dit zou echter niet zo moeten zijn. Portalmmm.nl (zonder de punt), is de APN die we hier ook aanhouden en adviseren. Had je je APN ingesteld zoals hier wordt uitgelegd?



Fijn dat het nu wel weer werkt.



Groetjes, Tiury



Bedankt voor jullie hulp, maikel.twinnie en Raytje! 🙂
Nou ik heb de apn maar weer op portalmmm.nl gezet om te kijken wat er gebeurd.

In eerste instantie gaat de telefoon naar 3g en blijft daarop.

Als ik dan handmatig ga zoeken naar een provider en ik selecteer kpn dan gaat ie naar 4g.

Dus auto zoeken/registreren 3g ,handmatig zoeken en kpn is 4g.
Hoi jejah,



Wat merkwaardig dat hij met automatisch zoeken naar 3G gaat. Dit lijkt me eerder iets toestelgebonden. In jouw geval lijkt me KPN4G.NL dan toch het beste 🙂 Toch?



Groetjes, Tiury

Reageer