Skip to main content
mijn dochter heeft sinds september een samsung galaxy gekregen met bel/sms tegoed. Dit omdat we hier thuis wifi hebben en ze het toestel alleen nog thuis mag gebruiken om te whats appen met klasgenootjes totdat ze volgend jaar naar de middelbare school gaat. Nu heb ik voor de 3e maand op rij een torenhoge rekening van wederom 41 euro voor internetgebruik terwijl we wifi hebben!!!

DIT KAN TOCH NIET? Ik dacht al dat het aan ons wifi netwerk lag dat dat er regelmatig uit ligt maar nu zie ik dat voor december ook alweer zoveel verbruikt is! ook 's nachts terwijl de telefoon dan bij mij op de kamer aan de oplader ligt en zij er niet op zit. HOE IS DIT MOGELIJK?

Nu lig ik in scheiding en is elke euro er 1 en hier kan ik wel van huilen!! 
Om er voor te zorgen dat dit vervelende gebeuren stopt raad ik je aan.

Op Mijn Simyo bij simkaart en instellingen internet uit te zetten.

Dan kan er alleen data via wifi plaatsvinden.



Morgen zal een moderator reageren op je topic.



Helaas kan bij een verminderd wifi signaal het overgenomen worden door Simyo.

Bij prepaid kan zelfs een negatief tegoed nog sneller gebeuren wanneer er geen databundel is genomen.

Door mijn advies op te volgen kan dat niet meer. (Althans, door data worden hoge kosten in korte tijd mogelijk)



Groet,

Friesian
Ik heb het ingesteld. Hopelijk helpt het. Dankjewel voor je snelle antwoord.
Wat zal ik zeggen......... 1 van de kwaliteiten van een paerd. :) 

(En een beetje haver.:D)



Anyplace anywhere anytime.

(Met dank aan Nena & Kim Wilde)



Groet,

Friesian
Hoi Tex, welkom op het forum van Simyo.



Gelukkig heeft Friesian je al zo snel kunnen helpen. Meer dataverbruik via het mobiele netwerk is nu niet meer mogelijk, gelukkig.



Het nadeel van blind vertrouwen op WiFi is onder anderen wat Friesian aangeeft wanneer er verminderd WiFi signaal is.

Maar ook valt bij erg veel telefoons de verbinding met WiFi weg als deze op standby gaat. Als er dan net wat processen aan het updaten zijn gaat dat dus niet meer via WiFi...

Reageer