Skip to main content

Sinds kort hebben mijn vrouw en ik een 'nieuwe’ Volvo aangeschaft. Deze is 7 jaren jong. Het heeft een simkaarthouder voor het ingebouwde modem waar ik een Simyo simkaart in aangebracht en ingesteld heb. Helaas is hij voortdurend het 2G netwerk aan het afzoeken via ‘ Sensus Connect'.

Herkennen jullie dit probleem en hebben jullie een deugdelijke oplossing.

Met vriendelijke groet,

Ray 0118

Ik weet niet of een 7 jaar oude Volvo al was geleverd met een 4G modem. Indien de auto alleen 2G en 3G ondersteund, is het logisch dat alleen 2G beschikbaar is. 3G is inmiddels al een tijdje uitgezet.

Vanaf 2025 wordt ook 2G mogelijk uitgezet en kun je sowieso gedag zeggen tegen vele 2G/3G systemen.


Je zou aan Volvo kunnen vragen welk gsm Protocol jouw auto ondersteunt, is dat alleen 2G en 3G dan is 3G al uit de lucht en 2G eind 2025 @Ray 0118 


Hoi @Ray 0118,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je van @Groentjuh en @J.D.L. al de juiste uitleg hebt gekregen! Onze simkaarten ondersteunen alleen 4G en op dit moment ook nog 2G maar niet voor lang meer. Echter geven wij geen garantie over de werking van onze simkaarten in een ander apparaat dan een mobiele telefoon. 

Wellicht dat je via Volvo zelf kan achterhalen met welk netwerk de modem wordt ondersteund.

Succes! 

Groetjes,
Amy


Ik heb het ook voor mijn auto gevraagd (Renault met R-Link).

Als je met de importeur chat  lijkt het of ze water in de hel zien branden en weten totaal niet waar je het over hebt en verwijzen ze je door naar de dealer.😎

 


Ik acht de kans klein dat die Volvo 4G heeft. 12 jaar geleden begon de uitrol van 4G bij KPN. Net iets meer dan 10 jaar terug introduceerde Simyo zelf pas 4G in de vorm van 4G-Flex. En destijds was 4G nog niet echt gemeengoed.

Auto's hebben veelal een vrij lang ontwikkelingstraject, waardoor ze lang niet altijd de allerlaatste technieken bevatten. Ook eisen van bijvoorbeeld eCall leverde problemen op. eCall gaat echter nog leuk zijn binnen auto's, waarbij het ook nog interessant gaat worden als 2G en 3G uit gaan.


Ik ben benieuwd of je inmiddels al contact hebt opgenomen met Volvo zelf @Ray 0118. Hopelijk kun jij je bevindingen met ons delen, wellicht hebben andere klanten hier ook wat aan! 

Nogmaals bedankt @Groentjuh en @J.D.L. voor jullie input!


Reageer