Skip to main content
Allen en Simyo,



Heb een iphone 4s, dus pak nog gewoon 3g. Woon in het centrum van Amsterdam op de begane grond, door de dichte bebouwing accepteer ik wel dat er zeer slecht internet via de 3g is, grootste deel gaat toch middels wifi.



Vraag me wel af waarom het niet zonder haperen mogelijk is streaming internet radio te luisteren als ik door de stad reis. Dit kan een marketing truc zijn om klanten naar 4g te laten overstappen. Dat een HD youtube filmpje niet over de 3g gestreamed kan worden vind ik nog wel te begrijpen, echter simpele audio gaat mij te ver. Heb zelfs de vpn, wifi en blauwtand uitgezet om zo min mogelijk afleiding te genereren, maar met weinig resultaat.



Als er andere gebruikers zijn met hetzelfde probleem hoor ik graag hun ervaringen.



piet
Hoi Zwitserpiet, welkom op ons forum :)



Je had deze vraag eigenlijk als reactie geplaatst in een ander topic, maar ik vind 'm zo goed dat ie een eigen topic verdient ;)



Zelf fiets ik ook vaak door Amsterdam en luister dan naar de radio. En ja, dat haperen is best vervelend op den duur.

Er is alleen helaas niet 1 enkele aanwijsbare oorzaak... Het is een combinatie van bandbreedte, bufferen van signaal en toch weer die bebouwing.

Zelf merk ik het vaak als ik over de Weesperzijde fiets, ter hoogte van de Rembrandtoren/Meester Treublaan.

Bijna elke keer is het daar raak...



Als je trouwens erg vaak streaming radio luistert, kost het wel even flink wat MB's, vooral als het signaal HD is. Dan verbruik je veel MB's én is de kans op haperingen groter. Misschien is het een idee om dan je bundel een stapje te verhogen?

Reageer