Skip to main content
Sinds ik een andere telefoon heb geeft mijn simyo data verbinding steeds E aan... Volgens mij is dit een hele lage snelheid en niet de H of 3G zoals ik gewent was.

Met de sim van mijn werkgever geeft hij wel goede verbinding (het is een dual sim). Uiteraard heb ik alle instellingen goed staat, dat wil zeggen, van deze site gehaald. Ook zijn ze hetzelfde als op mijn oude telefoon met simyo sim die dan wel 3g haalt.



Wat gaat hier fout?
Hallo MRGerrits,



Heb je toevallig in de instellen van jouw smartphone gekeken of de optie 3G wel ingeschakeld is? Heb je ook de juiste APN in je telefoon ingesteld?

Je kunt eenvoudig je telefoon instellen d.m.v. de volgende site: https://simyo.tweakker.com/choose.



Wellicht lukt het nu?



Groetjes, Mike.
Hoi MRGerrits,



Allereerst, welkom op het forum 😃



Als ik het zo hoor denk ik inderdaad dat je internet instellingen nog niet goed staan ingesteld. Voor de zekerheid heb ik even naar je simkaart instellingen gekeken en deze staan gewoon goed. Dus wat mmatheeuwsen als tip geeft: https://simyo.tweakker.com/choose lijkt mij de oplossing 🙂



Wat soms het geval is bij "dual-sim" telefoons, is dat je 1 slot heb voor 2G & 3G en een ander slot om alleen mee te bellen. Laten we hopen dat het niet bij jou telefoon het geval is. Maar als de APN-instellingen niet werken is dat iets om even uit te zoeken.



Wil je laten weten of het gelukt is?
Mike, Tiury,



Hartelijk dank voor jullie reacties! Ik heb het gevonden. Tiury gaf aan dat sommige dual sim telefoons niet op beide sim sloten data verbindingen accepteerd en dat is dus bij mij ook het geval. Eén van de twee sloten is enkel geschikt voor GSM en niet voor G2/G3.



Mijn zoektocht kan ik staken 🙂 Nogmaals hartelijk dank!
Hoi MRGerrits,



Wat goed om te horen dat je erachter bent gekomen 🙂 Ga je de Simyo kaart nu wel in dat slot gebruiken? Of laat je het gewoon zoals het zat?
De simkaarten zijn inmiddels omgewisseld en alles werkt naar behoren 🙂 Simyo gebruik ik nu dus voor data.

Nogmaals dank voor alle hulp!



Groeten,



M. Gerrits
Hey MRGerrits, dank je voor je terugkoppeling!

Reageer