.

Beantwoord

Waarom gaat mijn verbinding vaak van 2G naar 4G?

  • 24 November 2023
  • 4 reacties
  • 35 Bekeken

Wanneer ik van een Wifi verbinding overschakel naar mobiel dan heb ik de eerste minuut/minuten alleen een Edge verbinding waar ik echt niets mee kan, pas na enige tijd heb ik 4G. Dit lijkt elke keer te gebeuren. Ik woon midden in de stad (Rotterdam) met prima dekking dus dit zou gewoon niet mogen. Het treed trouwens ook als ik m'n mobiel een tijdje niet gebruikt heb en dan weer wil internetten. Dan zie ik dat ik op dat moment alleen een Edge verbinding heb.

icon

Beste antwoord door Amy 27 November 2023, 11:39

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @aavh,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je contact opneemt.

Wat vreemd dat je telefoon eerst verbinding maakt met het 2G netwerk (Edge)! Wel merk toestel gebruik je? Zou je kunnen controleren waar de netwerkmodus op geselecteerd staat? Het is belangrijk dat dit op 4G staat. 

Ook heb ik een reset uitgevoerd op jouw simkaart. Zou je het toestel voor 10 minuten kunnen uitschakelen zodat de reset kan voltooien? 

Ik hoor graag of je het probleem hierna nog steeds ervaart.

Groetjes,
Amy

Hallo Amy,

Bedankt voor je hulp alleen heeft het tot nu toe niets geholpen, krijg zelfs vandaag de indruk dat het nog langer duurt voordat 4g aanslaat. Het betreft mijn 06 nummer eindigend op 07.

Volgens mij staat alles goed op mijn telefoon, betreft een Samsung Note 10. Hieronder nog wat screenshots.

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @aavh,

Bedankt voor je reactie. Wat jammer dat je nog steeds problemen ervaart! 

Zou je de netwerkinstellingen eens kunnen resetten? Dit doe je via Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > opties-symbool > Netwerkinstellingen resetten, of bij Instellingen > Mobiele netwerken > Stel gegevens opnieuw in. Let erop dat je alleen de netwerkinstellingen reset en niet het gehele toestel! 

Mocht dit ook geen verbetering geven dan wil ik je vragen om de simkaart in een ander toestel te testen om zo te controleren of het aan de simkaart ligt of aan het toestel. 

Ik hoor het graag van je 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer